"יצרו מקלט עבור היהודים לאחר השואה": רשידה טליב בשקר מקומם נוסף
חברת הקונגרס הדמוקרטית טענה כי הפלסטינים העניקו מקלט ליהודים שברחו מהשואה. ההיסטוריה מלמדת כי ההיפך הוא הנכון, והפלסטינים התנגדו לגלי ההגירה היהודית

חברת הקונגרס רשידה טליב משקרת וטוענת כי הפלסטינית העניקו "מקלט" ליהודים שברחו מהשואה, תוך שהיא מתעלמת משיתוף הפעולה של המנהיגים הפלסטינים עם היטלר ומההתנגדות הפלסטינית להגירת היהודים.

מעוותת את ההיסטוריה. רשידה טליב (צילום: Shutterstock)

טליב אמרה את הדברים השקריים בפודקאסט בשם ‘Skullduggery’, בפרק מיוחד שנקרא "מרשידה באהבה". מי שפרסם את הטעויות העובדתיות שלה היה פיליפ קליין מהוושינגטון אקסמינר. במהלך הראיון, טליב אמרה כי "תמיד ישנה תחושה מרגיעה שאני אומרת לאנשים כשאני חושבת על השואה". חברת הקונגרס התכוונה בדבריה שהיא מרגישה את הביטחון המוסרי שלה בגלל "העובדה" שהפלסטינים "יצרו מקלט עבור היהודים לאחר השואה, לאחר האסון והרדיפה הנוראית של יהודים ברחבי העולם באותו זמן".

אך האמת שונה לחלוטין מזו שמנסה חברת הקונגרס לצייר. למעשה, מנהיגים פלסטינים, כגון המופתי של ירושלים חאג' אמין אל-חוסייני, שיתפו פעולה באופן גלוי עם היטלר ועם הנאצים. במהלך מלחמת העולם השנייה, המופתי היה מעורב בהעברת תמיכה של מוסלמים לגרמניה. בנובמבר 1941, המופתי נפגש עם היטלר. למרות שהוא המשיך להיות מעורב בפוליטיקה, ההשפעה של אל-חוסייני הלכה ופחתה לאחר הניצחון על ארצות ערב בשנת 1948.

פלסטינים רבים התנגדו באותם ימים להגירת יהודי אירופה לארץ ישראל, גם לפני וגם במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר כבר היה ברור שהיהודים נרדפים, ונרצחים, באירופה.

מעבר לזה, על פי ההיסטוריון בני מוריס, ההנהגה הפלסטינית התנגדה ל"פיתרון המדינה האחת" שהוצעה על ידי הבריטים לפני מלחמת העולם השנייה בגלל שהבריטים התעקשו שהפלסטינים יקבלו 75 אלף יהודים. למעשה, הפלסטינים רצו לעצור לחלוטין את ההגירה היהודית.

היטלר וחאג' אמין אל-חוסייני במהלך פגישתם (צילום: ויקימדיה)

למרות שישנם כמה עשרות מוסלמים שזכו להכרה כחסידי אומות העולם על שהצילו יהודים בזמן השואה, מעשי הגבורה האלה התרחשו בארצות שונות, ולא על אדמת ארץ ישראל. לאחר מלחמת העולם השנייה, הפלסטינים המשיכו להתנגד להגירת היהודים, והצטרפו לצבאות ערב שתקפו את ישראל הצעירה בערב הקמתה.

העיוות ההיסטורי קיים כיום לא רק בקרב הפלסטינים האמריקניים. יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס כתב את עבודת הדוקטורט שלו על הכחשת חלקים מהשואה, ובשנת 2018 הוא אמר דברים המגינים על החלטתה של גרמניה הנאצית לרצוח יהודים.

בשבוע שעבר, בזמן חילופי האש בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה, תפסה טליב כותרות בדברים המקוממים שאמרה על ישראל. "מתי יפסיק העולם לעשות דה-הומניזציה לבני עמנו הפלסטינים שרק רוצים חיי חופש?" צייצה טליב, תוך שהיא משתפת כותרת מהניו יורק טיימס: "חמושים בעזה ירו 250 רקטות, ישראל הגיבה בתקיפות אוויריות". היא הוסיפה כי  "כותרות כאלה ומיסגור כזה רק ממשיך להזין את היעדר הטלת האחריות על ישראל, שמדכאת ורומסת בלי צדק ילדים ומשפחות פלסטיניות", סיימה טלייב, נציגה מטעם הנפה ה-13 של מישיגן. הדבר מוכיח שוב שאולי יותר מכל נושא אחר, אם יש משהו שיכול לפלג את המפלגה הדמוקרטית כיום, באורח בעל השלכות אלקטורליות רציניות - זה הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

YOU MIGHT ALSO LIKE