אליסה מילאנו: "לא נוכל להסתכן בהריון. יש תחליף לגברים סיס"
השחקנית, שבעשור האחרון ידועה בעיקר בזכות אקטיביזם כזה ואחר, קוראת לנשות אמריקה לחדול ממשגל עם "גברים סיס" עד שיבוטל חוק ההפלות החדש - והשערורייתי - של ג'ורג'יה

האקטיביסטית, הפאשניסטה וילדת הפלא לשעבר אליסה מילאנו רצתה נורא לחזור לכותרות. השחקנית, שהתפרסמה כבתו של עוזר הבית החתיך טוני מיסלי ב"מי הבוס" ובפעם האחרונה שעשתה משהו שראו יותר משלושה אנשים וחתול היה ב"מכושפות", שירד מהאוויר ב-2006, קוראת לנשות ארה"ב לקחת בעלות על גופן ולהשתמש בו למטרות פוליטיות, כדי להזכיר שרק הן צריכות לקבוע מה ייעשה בו.

השחקנית והאקטיביסטית - שמתפרנסת דווקא מאחת הקבוצות היחידות בספורט המקצועני עם שם גזעני במובהק - נושאת דברים לאחר חתימת החוק בידי מושל ג'ורג'יה (צילום: ג'ון בייזמור, AP)

"עד שתהיה לנשים שליטה חוקית בגוף שלהן, לא נוכל להסתכן בהריון. הצטרפו אליי (באותיות גדולות) בהימנעות מסקס עד שנשיג את האוטונומיה הגופנית שלנו בחזרה. אני קוראת לשביתת סקס. תעבירו הלאה", צייצה מילאנו, שבשנים האחרונות התבלטה בעיקר בפעילות בתנועת MeToo# ובתנועת Resist המתנגדת לטראמפ.

עוד הוסיפה מילאנו, "יש תחליף לגברים סיס". רמז להרחבה בקשת המיניות המדווחת של השחקנית? היא נשואה, באושר על פי הדיווחים, לדייב בוגליארי, סוכן שחקנים מצליח בסוכנות המובילה "קריאייטיב ארטיסטס". בוגליארי הוא גבר סיס, מילאנו אישה סיס (סיס - מי שמזדהים עם תפקידי המגדר התואמים את האיברים עמם נולדו), וכל העסק מעורר יותר שאלות מאשר סוחף לפעולה. 

העילה לקריאה הספק מקורית-ספק קלאסית (אריסטופנס ביסס על זה מחזה באתונה לפני 2,420 שנה) היתה חוק לגמרי ראוי למחאה - "חוק פעימת הלב" של ג'ורג'יה, אחד המגבילים ביותר שניסתה מדינה כלשהי להעביר בארה"ב.

הוא גם שובת מתוך הזדהות? מילאנו עם ה-hubby, דייב בוגליארי (צילום: American Cancer Society)

החוק, שייבחן ללא ספק בידי בית המשפט העליון בקרוב יחסית, לפחות בצורת בקשה לצו מניעה זמני, הוא האתגר הישיר והמקיף ביותר לפסיקת "רו נגד וייד" שהפכה את ההפלות לחוקיות ברחבי ארה"ב - גם אם מאז הרשו שופטים שמרנים כרסום מתמיד בהיקף החוקיוּת הזו. החוק אוסר על הריון מרגע שניתן להבחין ב"פעימת לב עוברית" - עניין של כשישה שבועות לתוך ההריון, או שבועיים של איחור במחזור - הרבה לפני שרוב הנשים יודעות שהן בהריון בכלל.

מילאנו, שלאחרונה נשמעות נגדה מחאות על כך שהיא מוכרת באתר ה-NFL ביגוד הנושא את שמה ודווקא במיתוג קבוצת וושינגטון רדסקינס (ששמה נחשב לגזעני בידי בערך חצי מהאוכלוסיה), רחוקה מלהיות היחידה בתעשיית הבידור המתנגדת לחוק.

ראשי חברות ההפקה מארק דופלאס, כריסטין ואקון ודייויד סיימון ('הסמויה', 'טרמה' ועוד) היו בין אלה שיצאו בחריפות נגד החוק שלשום (חמישי) והודיעו כי חברות ההפקה שלהם לא יצלמו עוד בג'ורג'יה עד ביטולו. באפריל חתמו למעלה מ-100 דמויות בולטות בתעשייה, ביניהן נטלי פורטמן, ברי לארסון, לאברן קוקס, בן סטילר ועוד - גם מילאנו - על מכתב נגד החוק, שנמסר לידי מושל ג'ורג'יה במאמץ - כושל, כמסתבר - להניא אותו מלחתום עליו.

YOU MIGHT ALSO LIKE