מושל ניו יורק לא בטוח שתהיה לגליזציה השנה, בגלל שהמחוקקים מתחרטים
המושל טוען כי חברי האסיפה מקבלים רגליים קרות. מנגד, יו"ר האסיפה טוען שאין לו מושג על מה המושל מדבר: "עורכים דיונים עמוקים בנושא"

מושל ניו יורק אנדרו קואומו לא משוכנע שניו יורק תכריז על ליגליזציה של מריחואנה כבר השנה, בגלל שהמחוקקים מקבלים רגליים קרות. "כאשר מחוקקים מתחילים להגיד 'אנחנו זקוקים למושל שיביא לנו הצבעות', המשמעות היא 'אין לנו מספיק קולות'", אמר קואומו אתמול (שישי).

לא בטוח שתהיה לגליזציה השנה בניו יורק (צילום: Shutterstock)

הוא הוסיף כי לדעתו כמה דברים ששמע מפי המחוקקים השונים "בעייתיים". מאוחר יותר הוא הוסיף כי המחוקקים חושבים שהוא צריך "לעקם את הידיים", ולדבריו מדובר "בסימן לא טוב בגלל שזה לא עובד".

"אנחנו עורכים דיונים מעמיקים על הצעת החוק הזאת, ואין לנו מושג על מה המושל מדבר", אמר מייקל וילנד, עוזרו של יו"ר האסיפה קארל היסטי. "לא ספרנו את מספר התומכים שיהיו, ועם כל הכבוד למושל ,היו"ר מעולם לא ניסה לכופף לו את הידיים". האסיפה צפויה להתפזר בחודש הבא.

לפני כחודש פורסם כי מספר האמריקנים שרוצה להפוך את המריחואנה לחוקית הולך וגדל. בסקר שנערך בשנה שעברה, 61 אחוזים מהמשיבים ציינו כי הם בעד לגליזציה. מדובר ב-57 אחוזים יותר מאשר לפני שנתיים. הסקר, General Social Survey, בודק את התמיכה בשינוי מדיניות המריחואנה עוד משנות השבעים של המאה הקודמת.

ניתוח של הנתונים, שנערך על ידי מרכז המחקרים של AP ועל ידי אנשי General Social Survey, גילה כי התמיכה הסוחפת בלגליזציה חוצה את כל שכבות הגיל והמפלגות הפוליטיות. הסקר שנערך ב-2018 הוא הראשון שבו נרשם גם רוב במחנה הרפובליקני - 54 אחוזים מהמצביעים הרפובליקנים ציינו כי הם בעד לגליזציה של מריחואנה, לעומת 45 אחוזים בשנת 2016.

בקרב המחנה הדמוקרטי נרשמה, כצפוי, תמיכה גדולה הרבה יותר בשינוי המדיניות. לא פחות מ-76 אחוזים מהתומכים במפלגה הדמוקרטית ציינו כי הם תומכים בלגליזציה.
התמיכה הגוברת משקפת את ההתפתחויות האחרונות בתחום המריחואנה ברחבי המדינה. רוב האמריקנים חיים כיום במקומות שבהם מריחואנה חוקית בצורה כלשהי: עשר מדינות כבר התירו שימוש במריחואנה לצרכי פנאי, ושלושים התירו שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE