השנה הבטוחה ביותר לשוטרים בארצות הברית, מאז 1965
עד כה נהרגו 40 שוטרים בכל רחבי ארצות הברית, המספר הנמוך ביותר לתקופה זו ב-54 שנים. הסיבה ככל הנראה נעוצה בשיפור המיגון ורפואת החירום

כאשר רק שליש מהשנה מאחורינו, 2019 מסתמנת כשנה הבטוחה ביותר לשוטרים מאז שנת 1965, ובינתיים ארגוני השוטרים עוצרים נשימה "ומקווים שהטרנד הזה יימשך".

השוטרים עוצרים נשימה ומקווים שהמגמה תמשיך (צילום: Shutterstock)

סטטיסטיקה המשמחת, שמבוססת על נתונים מעמוד הזיכרון לשוטרים שנפלו, שעוקב אחר מקרי מוות של אנשי משטרה ברחבי ארצות הברית, פורסמה דווקא בשבוע לא קל לסוכנויות הביטחון.

בשבעת הימים האחרונים נהרגו ארבעה שוטרים במסגרת תפקידם, והביאו את מספר ההרוגים של השנה ל-40. הפעם האחרונה שבה באותה תקופה היו רק 40 שוטרים הרוגים הייתה לפני 54 שנים - בשנת 1965 - כך על פי עמוד הזיכרון. לצורך ההשוואה, בשנה שעברה באותו תאריך היו כבר 63 שוטרים הרוגים.

"אנחנו עוצרים את נשימתנו ומקווים שהטרנד הזה יימשך", אמר ג'ים פסקו, מנכ"ל ארגון השוטרים הגדול בארצות הברית National Fraternal Order of Police, "אנחנו בוחנים את הנתונים מקרוב כמו כל אחד אחר".

הוא הוסיף כי ישנן כמה סיבות אפשריות לירידה במספר השוטרים ההרוגים. "לדעתנו, אחד הגורמים הגדולים ביותר לשינוי הוא לא הירידה במקרי האלימות כלפי שוטרים, אלא השיפור בטכנולוגיה הרפואית", אמר פסקו, "זה בזכות כמות מנתחי החירום והרופאים המקצועיים ששירתו בקרב והתמודדו בטיפול בפציעות חמורות".

אחד הדברים המסוכנים לשוטרים הוא בדיקות תנועה (צילום: Shutterstock)

הוא הוסיף כי "אחד הגורמים הנוספים שהבחנו בהם יותר ויותר ב-15 השנים האחרונות הוא השיפור באימונים ובציוד ההגנה שיש לשוטרים".

למרות הנתונים המעודדים, להיות שוטר זו אחת המשרות המסוכנות ביותר בארצות הברית. לדברי פסקו, הדברים המסוכנים ביותר ששוטרים עושים הם בדיקות תנועה ואירועי אלימות בבית.

בנוסף, השוטרים יודעים כי למרות שעד כה המספרים נמוכים יחסית - הם עשויים לזנק בכל שלב בהמשך השנה. פסקו ציין כי למרות שיש רמות שונות בשנים האחרונות, מספר השוטרים ההרוגים הכולל בהן נשאר פחות או יותר אותו דבר.

YOU MIGHT ALSO LIKE