הכתובת הייתה על הקיר? אם מקולורדו אומרת שבית הספר היה "סיר לחץ"
אם לתלמיד בתיכון למדעים וטכנולוגיה בו אירע ירי שגבה את חייו של תלמיד ופצע שמונה אחרים התריעה כבר בדצמבר מפני האלימות הגואה בו בעקבות הלחץ האקדמי הכבד. מנהלת בית הספר החליטה בתגובה להגיש נגדה תביעת דיבה

אם לתלמיד שלומד בבית הספר למדעים וטכנולוגיה בהיילנד ראנץ', קולורדו, בו נרצח תלמיד אחד ונפצעו תשעה מירי שביצעו שני תלמידים ביום שלישי האחרון, ניסתה להזהיר שמשהו רע עומד לקרות.

ניתן היה למנוע את האירוע? שוטרים מחוץ לתיכון בו אירע הירי (צילום: Getty)

בתחילת שנת הלימודים שעומדת להסתיים בקרוב הבחינה האם כי בנה וחבריו לא ישנים מספיק. לדבריה, העומס האקדמי היה קשה מנשוא. הילדים היו לחוצים, והיא שמעה סיפורים על אלימות, תקיפות מיניות והתעללות בתלמידים אחרים. עם זאת, לטענתה, הגורמים הרשמיים בבית הספר התעלמו מהבעיות המצטברות.

היא החליטה לעשות מעשה ובדצמבר האחרון פנתה לחבר בועדת החינוך של מחוז דאגלס. בשיחת טלפון עמו היא הביעה חשש כי "הסערה המושלמת" שבדרך עשויה להוביל "לאירוע כמו קולומביין", תוך שהיא מתייחסת לאירוע הירי בתיכון קולומביין שהפך לשם גנרי לירי המוני בבית ספר.

לאחר פנייתה לועדת החינוך המחוזית, גורם במחוז יצר קשר עם בית הספר ודחק בהנהלה לחקור את הטענות, כדי לקבוע האם לחששות האם יש בסיס ואם יש לנקוט בפעולה כלשהי. במכתב ששלח בנושא דניאל וינסור מועדת החינוך של מחוז דאגלס למנהלת התיכון, פנלופה יוקר, הוא ביקש שהיא תעדכן את המחוז בממצאי בדיקתה.

הלחץ האקדמי היה כבד מנשוא וגרם לאלימות. הורים אוספים את ילדיהם לאחר הירי (צילום: דנוור פוסט)

יוקר מסרה בתגובה ל-CNN כי גורמי בית הספר פנו להורי התלמידים בו בעקבות התלונה של האם "בתקווה שתלמיד או בן משפחה כלשהו שיודעים משהו על מקור החששות של האם יחלקו את המידע שברשותם". לדברי יוקר, בית הספר לא קיבל כל תגובה עם מידע רלוונטי. מאחר שחקירת הטענות לא העלתה ממצאים, יוקר הודיעה להורי בית הספר כי תגיש תביעת לשון הרע נגד האם שהביעה את חששותיה בגלל הלחץ על התלמידים, למרות שאינה יודעת את זהותה.

בראיון ל-CNN אתמול (חמישי) אמרה האם, שביקשה לא להזדהות מחשש כי יבולע לה או לבנה, בין היתר בעקבות תביעת לשון הרע שהמנהלת הודיעה עליה: "כשאתה לא מקשיב לדאגות של הורים, כשאתה לא נותן למורים את ההכשרה או התמיכה שהם צריכים... אלה המרכיבים שדרושים ל ' סערה המושלמת', בשביל שיקרה משהו כמו קולומביין, או סוג אחר של איום מהותי על בטיחות ילדינו בבית הספר כמו פצצה או התאבדות".

האם הוסיפה כי אף שיש בבית הספר כמה מורים בעלי כוונות טובות, היא מרגישה שככלל ראשי בית הספר יכלו לעשות יותר כדי להגן על התלמידים, משום שהאלימות כבר הייתה נוכחת: "האם ראיתי ילדים מתנהלים באגרסיביות אחד כלפי השני? כן. האם ילדיי חוו את זה? כן. האם חבריהם חוו את זה? האם שמעתי מהורים אחרים לגבי זה? בהחלט כן".

YOU MIGHT ALSO LIKE