"לא תוכלו למלא את העולם ביהודים, אנחנו נחסל אתכם": נעצר צעיר שאיים על בית עסק יהודי במיאמי ביץ'
ביום שני התקשר חורחה רוסינקה מספר פעמים ל-Bagel Time Cafe ואיים "לפוצץ את הקהילה היהודית". על רקע אירועי הירי הקטלנים בבתי כנסת בדרום קליפורניה ופיטסבורג, בעל החנות פנה למשטרה שהצליחה לאתר ולעצור את החשוד בתוך כיממה

משטרת מיאמי ביץ' עצרה אתמול (שלישי) תושב מיאמי בן 26 בחשד שאיים לפגוע בבית עסק מכיוון שבעליו יהודים.

חורחה מטאו רוסינקה בן ה-26 על רקע בית הקפה שנגדו כוונו האיומים (צילום: גוגל מפות / משטרת מיאמי ביץ')

החשוד, חורחה מטאו רוסינקה בן ה-26, הואשם באופן רשמי בביהמ"ש בביצוע שיחות טלפון בעלות תוכן מאיים. על פי דו"ח המעצר של המשטרה, רוסינקה התקשר מספר פעמים במהלך יום שני ל-Bagel Time Cafe ברח' אלטון בעיר, ובאחת השיחת הוא סיפר לאשתו של בעל העסק שהוא רוצה "לפוצץ את הקהילה היהודית".

לאחר מעצרו, רוסינקה סיפר לחוקרים שחיפש בתי עסק של יהודים בגוגל כשהקליד "יהודי" ו-"כשר", וכך הוא מצא את בית הקפה. בחיפוש שהתבצע בביתו של החשוד, שמועסק כנהג באובר, לא נמצאו כלי נשק. יהושוע נודל, בעל העסק, סיפר לתקשורת המקומית בדרום פלורידה שהחשוד "התלונן על השתלטות היהודים ברחבי העולם": "כשהוא דיבר עם אשתי הוא אמר לה 'אנחנו נדאג שאתם לא תוכלו למלא את העולם ביהודים, אנחנו נחסל אתכם. אני כאן וזו המשימה שלי".

עוד סיפר נודל כי הזעיק מיד את המשטרה, בייחוד לאחר תקריות הירי הקטלניות בבתי כנסת בפיטסבורג ובפוואי הסמוכה לסן דייגו: "אירוע ירי כזה יכול לקרות בכל בית עסק במיאמי. באופן אישי, מעולם לא חשבתי להשיג היתר להחזיק כלי נשק בחנות, אבל אחרי היום אני כבר שוקל לעשות זאת", הוא אמר.

כאמור, רוסינקה הואשם באופן רשמי בביצוע שיחות מאיימות, והוא נותר עצור במתקן הכליאה המחוזי של מיאמי-דייד.

YOU MIGHT ALSO LIKE