רוב גדול של האמריקאים סבורים שחיסון נגד חצבת לילדים צריך להיות חובה
גם אם ההורים מתנגדים לכך, כך עולה מסקר חדש של סוכנות הידיעות רויטרס. התפרצות החצבת היא החמורה ביותר מזה 25 שנים ואפילו הנשיא טראמפ קרא להורים לחסן את ילדיהם. מומחים: "כמו שלחגור חגורת בטיחות זה חוק, גם החיסון לחצבת צריך להיות חוק"

רוב מחלט של האמריקאים משוכנעים שהחיסון נגד חצבת צריך להיות חובה, כך עולה מסקר חדש שערכה סוכנות הידיעות רויטרס. בנוסף, רוב המשיבים הגיבו שלהורים לא צריכה להיות זכות החלטה בנושא.

לחסן אפילו אם ההורים מתנגדים (אילוסטרציה: Shutterstock)

הסקר נערך בשבוע שעבר בקרב 2008 משיבים, עם טעות דגימה מזערית. מהתשובות בו עולה, כי 85% סבורים שכל הילדים חייבים להיות מחוסנים אלא אם יש מצב בריאותי שמונע זאת מהם. בנוסף, 77% השיבו שלדעתם ילדים צריכים להיות מחוסנים אפילו אם הוריהם מתנגדים לכך. התשובות מוכיחות שהמיעוט המתנגד לחיסונים אמנם קולני – ומסוכן – אבל קטן יחסית. עם זאת, יש החושבים שזה לא מספיק.

ד"ר ג'ניפר לייטר, מומחית למערכת החיסון מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת ניו יורק, אמרה כי "המספרים האלה אינם גבוהים כפי שהם צריכים להיות. לא לחסן את הילדים שלך זה להציב ילדים ואנשים פגיעים אחרים בסיכון לחצבת חמורה". על מנת להשיג את אפקט ההגנה הסביבתית מחצבת, על מנת שתינוקות קטנים מכדי להתחסן ואנשים אחרים שלא יכולים לעשות זאת לא ייפגעו, 90-95% מהאוכלוסייה בקהילתם צריכה להיות מחוסנת.

סכנה לנזק בלתי הפיך ואף מוות. חצבת (צילום: Shutterstock)

לא פחות מ-764 מקרים חדשים של חצבת זוהו השנה בארצות הברית, המספר הגבוה ביותר מזה 25 שנים, במשבר בריאותי שהרשויות הגדירו כ "בר-מניעה לחלוטין". ההתפרצות מיוחסת בעיקר למידע שגוי בנוגע לחיסונים שמופץ על אף שהופרך שוב ושוב על ידי מדענים.

הרשויות מחפשות דרכים להיאבק בהתנגדות ההורים לחיסונים. כך לדוגמה, בניו יורק – בה אירעו יותר ממחצית מכל מקרי המחלה שזוהו עד כה, בעיקר בקרב האוכלוסיה החרדית – חתם ראש העיריה ביל דה-בלאסיו על צו חובת חיסון בוויליאמסבורג וקהילות נוספות, אחרי שהכריז על מצב חירום בכמה שכונות בברוקלין. ד"ר לייטר הוסיפה כי "הממשל בהחלט צריך לחייב את החיסונים. זה עניין בטיחותי. כמו שלחגור חגורת בטיחות זה חוק, גם להתחסן צריך להיות חוק".

הכריז מצב חירום בכמה שכונות בברוקלין. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו (צילום: רויטרס)

חצבת נחשבת בטעות למחלת ילדות קלה אף שסיבוכיה עלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים ואף להיות קטלניים. ההתפרצות האחרונה הביאה אפילו את הנשיא דונלד טראמפ, בעבר מתנגד חיסונים ידוע, להצהיר במסיבת עיתונאים כי על הורים לחסן את ילדיהם נגד המחלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE