יותר מ-40 הרוגים בהתרסקות מטוס במוסקבה, 37 בני אדם ניצלו
מטוס של חברת אירופלוט חזר על עקבותיו זמן קצר לאחר שהמריא ממוסקבה, ולא הספיק להטיל את יתרת הדלק שלו. במהלך הנחיתה הוא החל לדלוק ונגרר כך על המסלול

גורמי החירום ברוסיה פועלים כדי לאתר את גופות 41 הנספים מבין הריסות מטוס הסוחוי שהחל לבעור אמש (ראשון) בזמן שביצע נחיתת חירום במוסקבה. כך נמסר היום במקביל למציאת הקופסאות השחורות של המטוס.

המטוס אפוף עשן שחור ולהבות על מסלול הנחיתה (צילום מסך)

שר התחבורה יבגני דיטריך הודיע על מספר הנספים וציין כי שישה מהשורדים פונו לבית החולים. על המטוס של חברת אירופלוט היו 78 בני אדם ובהם חמישה אנשי צוות.

המטוס עלה בלהבות אתמול בסביבות השעה 6:30 בערב (שעון מקומי) בזמן שהוא ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה. המטוס חזר לנמל התעופה לאחר שהמריא לכיוון מורמנסק. הנחיתה הקשה התבצעה כחצי שעה לאחר ההמראה, כך שלמטוס לא היה זמן רב להשליך את מאגרי הדלק שבו.

סרטונים שפורסמו מראים את הנוסעים בורחים ממנו דרך מגלשות החירום בחלק הקדמי לאחר שנעצר על המסלול, בזמן שחלקו האחורי בוער ומעלה עשן שחור. אחד ההרוגים הוא דייל האוויר מקסים מויסיב, אמר דיטריך. גופי החדשות ברוסיה סיפרו כי הדייל היה בחלקו האחורי של המטוס בניסיון כושל להפעיל את מגלשת החירום בזמן שהלהבות תפסו אותו.

תיעוד הלהבות שאחזו במטוס בעת הנחיתה

גוף החקירה הרוסי אמר כי שתי הקופסאות השחורות - זו ששומרת על המידע וזו ששומרת על הקול - אותרו. דוברת הגוף החוקר סבטלנה פטרנקו אמרה היום כי החוקרים בוחנים שלוש אפשרויות עיקריות להתרסקות: חוסר מיומנות של הטייסים, כשל טכני או מזג אוויר קשה.

כאשר המטוס ביצע את נחיתת החירום, היה מזג האוויר במוסקבה סוער. הסיבה לחזרה של המטוס לצורך נחיתת חירום לא פורסמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE