מגיפת החצבת בלוס אנג'לס: תינוק בן פחות משנה וסטודנט אובחנו כחולי חצבת
רשויות הבריאות במחוז אורנג' דיווחו על שני מקרים מאומתים של הידבקות במחלה. הסטודנט, תושב לונג ביץ', נמצא בהסגר ביתי, והתינוק בבית חולים

גורמי בריאות במחוז אורנג' בקליפורניה הודיעו אתמול (שבת) על שני מקרי חצבת בקרב תינוק וסטודנט באוניברסיטה. על פי ההודעה, הסטודנט מאוניברסיטת אירווינג היה בכמה מקומות בקמפוס בזמן שהיה נגוע במחלה המדבקת. הסטודנט, שחוסן מפני המחלה, יישאר בהסגר בביתו שבלונג ביץ' למשך כמה ימים.

התינוק קטן מדי כדי לקבל חיסון (צילום: Shutterstock)

המקרה השני עליו דווח הוא של תינוק בן פחות משנה, והוא קטן מדי בכדי לקבל את החיסון. כך הודיעו רשויות הבריאות המחוזיות. התינוק מאושפז בבית החולים לילדים במחוז, והוא מדבק מאוד.

גורמי הבריאות הודיעו כי הסטודנט היה בכמה מקומות ברחבי מחוזות לוס אנג'לס ואורנג', ואף פרסמו רשימה של המקומות והזמנים בהם היה בזמן שהיה חולה במחלה. מדובר בהידבקות הראשונה המאושרת בלונג ביץ' מאז 2015. כל מי שהיה במקומות האלה בתאריכים ובשעות הנקובים מתבקש לבדוק את היסטוריית החיסונים שלהם ולדווח על כל תסמין של מחלת החצבת הכוללים חום, שיעול, אף נוזל ועיניים אדומות.

מוקדם יותר השבוע דווח כי נוסע מישראל הנגוע במחלת החצבת עבר בנמל התעופה הבינלאומי ניוארק בחודש שעבר. אותו נוסע נחת בנמל ב-16 באפריל ועבר בטרמינל C, וגורמי הבריאות טוענים שכל מי ששהה בטרמינל בין השעות 8:00-4:00 בבוקר באותו היום עלול היה להידבק במחלה הקשה. מי שלא יפתח את תסמיני המחלה עד ה-7 במאי, יופחת הסיכוי להידבקות בה.

משרד הבריאות של ניו ג'רזי ביקש להזכיר לציבור הרחב לוודא שהם קיבלו את שני חיסוני החצבת הנדרשים (בדומה לחיסון MMRV הנפוץ).

יותר מ-700 בני אדם חלו בחצבת בארה"ב מתחילת השנה, בעיקר באזור ניו יורק. נתון זה כמובן מעורר דאגה רבה שכן מדובר במספר מקרי החצבת הגבוה ביותר מאז 1994, ורק שליש מן השנה הסתיימה.

במקביל לנעשה בנמה"ת ניוארק, בדרום קליפורניה גובר החשש שרבים נדבקו בחצבת במהלך הקרנה של הסרט "הנוקמים: סוף המשחק"בעיר פולרטון.

YOU MIGHT ALSO LIKE