עורך דינו לשעבר של מייקל כהן ייכנס מחר ל"גן העדן לעבריינים יהודים"
האסירים במתקן הכליאה באוטיסוויל, ניו יורק, נהנים מהקרבה לקהילות יהודיות, מרב במשרה מלאה ומאוכל כשר. האבטחה במקום לא גבוהה, והאסירים עובדים שעות ספורות

עם תפריט שכולל מרק עם קניידלך וגפילטע פיש, רב במשרה מלאה ואפשרות לביקורי בית, בית הכלא שבו יבלה עורך דינו לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ את שלוש השנים הבאות הוא די חריג בנוף בתי הכלא הפדרליים.

ייכנס מחר לבית הכלא. עורך הדין מייקל כהן (צילום: Shutterstock)

מייקל כהן צפוי להיכנס מחר (שני) לבית הכלא הפדרלי באוטיסוויל, ניו יורק - שנמצא כשבעים מייל מהעיר ניו יורק. עורך הדין בן ה-52 ישהה בבית הכלא שמושך אליו עבריינים צווארון לבן יהודים בגלל הקרבה שלו לקהילות היהודיות בעיר ניו יורק ובסביבותיה.

"הוא הולך לשהות במה שאני אוהב לכנות 'גן עדן יהודי'", אמר לארי לווין, מייסד Wall Street Prison Consultants, שריצה עונש מאסר של עשר שנים שהסתיים בשנת 2007.

כהן, שאמר בעבר כי "יהיה מוכן לחטוף כדור עבור טראמפ", הורשע בסוף השנה שעברה בתשלום דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית פלייבוי לשעבר קארן מקדוגל זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות בשנת 2016. כהן אמר שהוא עשה זאת בהוראה של טראמפ. הנשיא, מצדו, הכחיש את הנושא מכל וכל. כהן נידון לשלוש שנות מאסר.

ג'ק דונסון, המנהל לשעבר של בית הכלא, ומי שעומד כיום בראש חברת ייעוץ לבתי כלא, אמר כי המתקן הוא "מקום מעולה לבחורים יהודים ממעמד הצווארון הלבן".

שלא כמו רוב בתי הכלא הפדרליים, שבהם יש רב רק במשרה חלקית, באוטיסוויל יש רב במשרה מלאה, לדברי לווין. למעשה, רק בארבעה בתי כלא פדרליים, מתוך יותר ממאה, יש רבנים במשרה מלאה.

דבר נוסף שמבדיל את אוטיסוויל משאר בתי הכלא הוא האוכל. "הנגישות של אוכל כשר היא הרבה יותר גדולה", אמר מייקל פראנץ, אסיר לשעבר שהקים גם הוא חברת ייעוץ לאסירים. באתר האינטרנט של בית הכלא ניתן ללמוד כי בתפריט אפשר למצוא גם מרק עם קניידלך, גפילטע פיש ורוגלעך, לצד דוריטוס ודיאט ספרייט.

בית הכלא אינו מגודר, ותנועת האסירים במהלך היום אינה מאובטחת כמו מתקני כליאה אחרים. האסירים מקבלים עבודות כגון ניקיון ופינוי אשפה. שעות העבודה באוטיסוויל קצרות, לפעמים רק שעה או שעתיים ביום.

YOU MIGHT ALSO LIKE