שלושה הרוגים וארבעה פצועים מירי רקטות מסיבי מרצועת עזה; צה"ל מתגבר כוחות
ימים קשים עוברים על תושבי דרום ישראל שסובלים מהסלמה קשה במצב הביטחוני ברצועת עזה. נתניהו הורה לתגבר את כוחות הצבא סביב הרצועה, אך בינתיים הירי נמשך

לקראת חגיגות יום העצמאות הקרבות וחגיגות האירוויזיון שיתקיים השנה בתל אביב, סוף השבוע בישראל היה מתוח כאשר יותר מ-450 רקטות ופצצות מרגמה נורו מרצועת עזה. לראשונה מאז מבצע צוק איתן בשנת 2014 נהרגו אזרחים ישראלים במטחי הרקטות. במטח רקטות שפגע היום במפעל באשקלון נהרג צעיר בן 22 ונפצעו עוד שני בני אדם. בחוף אשקלון נהרג גבר כבן 60 מפגיעה ברכב שבו נסע, ובמשרד הביטחון בודקים אם מדובר בפגיעת רקטה או בפגיעת טיל נגד טנקים. מוקדם יותר נהרג גבר בן 58 מפגיעת רקטה בחצר בית באשקלון. בנוסף, אישה נפצעה באורח קשה, גבר נפצע בינוני ורקטה פגעה פגיעה ישירה בגן ילדים.

הבית באשקלון שבו נהרג הלילה משה אגדי (צילום: זק"א)

"אנחנו לא יודעים איך להמשיך מכאן", סיפרו קרוביו של משה אגדי, 58, שנהרג הלילה (ראשון) מפגיעת רקטה בעת ששהה בבית חמותו באשקלון. הוא נהרג מרסיסים בחזהו, בזמן שככל הנראה לא היה במרחב המוגן. "אם הוא היה פה, הוא היה נותן תקווה. אנחנו עדיין לא מעכלים".

אתמול נפצעה אישה בת 80 באורח קשה בקריית גת, גבר בן 50 באורח בינוני באשקלון ושני פצועים בלקיה. פגיעות רקטות נרשמו בבאר שבע, חוף אשקלון, אופקים, קריית גת ובשדרות. בתגובה לשיגורים, מערכת כיפת ברזל הופעלה וביצעה עשרות יירוטים. אזעקות נשמעו ביישובי עוטף עזה וגם בערים באר שבע, גדרה, אשקלון ואשדוד. אזעקות נשמעו גם באזורים צפוניים יותר - במזכרת בתיה, בצומת ביל"ו ובבית שמש.

במהלך הלילה תקף צה"ל 60 יעדי טרור ברצועת עזה, ובהן פירים של מנהרות, ולוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות רקטות. מהמשטרה נמסר כי הרקטה שגבתה את חייו של אגדי נפלה בחצר הבית, וכתוצאה מכך נגרם נזק כבד לבתים הסמוכים.

הגן שנפגע מרקטה, בזמן שהיה ריק מילדים (צילום: עיריית שדרות)

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי הורה להמשיך בתקיפות. נתניהו אף הגדיל לעשות וחתם על צו "מצב מיוחד בעורף" למשך 48 שעות. בצו נכללים כל היישובים הישראליים שנמצאים במרחק של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. "לאחר ששוכנעתי שקיימת הסתברות גבוהה שתתרחש התקפה על האוכלוסיה האזרחית, אני מכריז בזאת על מצב מיוחד", כתב ראש הממשלה בצו שיחייב את הממשלה לשאת בעלויות הנזק שנגרם במהלך האירועים.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה היום כי הנחה במקביל לתגבר את הכוחות סביב רצועת עזה, ואף העביר מסר לגורמים החמושים ברצועה. "חמאס נושא באחריות לא רק להתקפות ולפעולות שלו, אלא גם לפעולות של הג'יהאד האיסלאמי והוא משלם על כך מחיר כבד מאוד". ראש הממשלה קרא לתושבי ישראל לשמור על הוראות פיקוד העורף. "אלה הוראות מצילות חיים, אנחנו פועלים ונמשיך לפעול כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום".

קודם לכן התייחס שר המדע אופיר אקוניס לתחרות האירוויזיון שתתקיים בשבוע הבא בתל אביב, וטען כי התחרות רחוקה מלהוביל את סדר העדיפויות המדיני-ביטחוני. "אסור להעלות על הדעת שתחרות הזמר של האירוויזיון תהיה חלק מהשיקולים וצריך להגביר את המתקפות של צה"ל על המחבלים", אמר השר אקוניס, " תחרות האירוויזיון היא בתחתית סדר העדיפויות של ביטחון אזרחי ישראל".

ההרוג הראשון מרקטה מאז מבצע צוק איתן, משה אגדי (צילום: באדיבות המשפחה)

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הבוקר במהלך טקס של המשטרה במטה הארצי בירושלים כי "גם אם מטסי יום העצמאות ילוו ברצף של גיחות תקיפה בעזה וגם אם אש המנגלים תצטרף לאש שנמטיר על ארגוני הטרור, אנו נממש את צוואת הנופלים". ארדן הדגיש: "אירועים תרבותיים או לאומיים לא צריכים להשפיע - לא אירועי יום העצאות ובטח לא האירוויזיון. יש להעצים את התקיפות בעזה. עלינו לחדש את הפגיעה בראשי הזרוע הצבאית של החמאס".

דובר צה"ל רונן מנליס: "בצה"ל אין עיסוק בהפסקת אש, אנחנו לא מודעים לעיסוק בהפסקת אש ונערכים לכמה ימי לחימה. התקבלה החלטה על העברת חטיבה לאוגדת עזה, שתצבור את הכוחות שלה בשעות הקרובות". מנליס התייחס לתקיפות צה"ל ברצועה ואמר כי המאמץ מתמקד בפגיעה במחסני אמל"ח. הוא קבע כי האם והבת הפלסטיניות שנהרגו, "מתו מהפעלת אמצעי לחימה של חמאס".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם הגיע לזירת הפגיעה בה נהרג משה אגדי והפציר גם כן בתושבים לפעול לפי הנחיות פיקוד העורף. "זה הדבר היחידי שמציל חיים".

YOU MIGHT ALSO LIKE