לראשונה מזה 30 שנה: "כרישים בגודל אוטובוס" נצפו מול חופי קליפורניה
למרות השם המאיים ("כריש ענק"), מדובר דווקא באחד הזנים היותר רגועים של הטורף הימי. "לא צריך לפחד מהם, הם אוהבים לשחות עם פה פתוח ולאכול סרטני קרילאים". לא ברור מה הביא את הכרישים לאזור, ולא ידוע אם מדובר בדבר קבוע או זמני. "הסנפיר שלהם מאוד מבוקש למרק ובגלל זה הם הפכו למטרה בעבור הדייגים"

זן של כרישי בגודל עצום, לעיתים באורך של יאכטה קטנה, נצפו בשבועות האחרונים מול חופי קליפורניה, וזאת לאחר היעדרות של כשלושה עשורים.

"אוהב לשחות עם פה פתוח ולאכול סרטני קרילאים" (צילום: NOAA)

לזן קוראים כריש ענק, או כריש עצם, ולמרות השם וגודלם הבלתי נתפס, מדובר בכריש פחות אגרסיבי וכזה שלא תוקף שחיינים. כריסטופר לואו, מנהל המעבדה לחקירת כרישים באוניברסיטת Cal State Long Beach, הסביר עברו 30 שנים מאז שכרישי הענק נצפו בקליפורניה. "הם ענקיים, הפה שלהם נראה כמו חבית של 200 ליטר", הסביר לואו והמשיך, "לא צריך לפחד מהם, הם אוהבים לשחות עם פה פתוח ולאכול יצורים קטנטנים כמו סרטני קרילאים".

אורכם של כרישי הענק עשוי להגיע ל-30 רגל (כ-10 מטר), אך אלה שנצפו שוחים בחופי קליפורניה הם מעט קטנים יותר, כ-25 רגל. בשבועות האחרונים התקבלו לא מעט דיווחים על הכרישים הללו, בייחד בדרום קליפורניה בו המים חמים יותר מהצפון. "רוב האנשים שראו את הכרישים הללו היו באזור של ונטורה, אוקסנרד ומליבו, אך גם באזור סנטה מוניקה נצפו מספר כרישים בגודל של אוטובוס", הסביר לואו.

 

כרישי הענק הפכו למטרה לדייגים בגלל ש"הסנפיר שלהם מאוד מבוקש למרק" (צילום: Island Packers)

 

"אין לנו כרגע מספיק מידע על מנת לקבוע אם מדובר ב'קאמבק' של הכרישים הללו לאזור. מדובר בזן הכרישים הגדול ביותר שחי בחופי קליפורניה, אז זה די מוזר שאף אחד לא שמע עליהם", מסבירה היידי דוואר, ביולוגית ימית במנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA). 

כרישי הענק לא נמצאים ברשימת הזנים שנמצאים בסכנת הכחדה, וזאת למרות שמספרם דעך בעשור האחרון בעקבות כמות הדייגים הגדולה שפועלת מול חופי דרום קליפורניה. "הסנפיר שלהם מאוד מבוקש למרק ובגלל זה הם הפכו למטרה בעבור הדייגים", אמרה דוואר.

מנהל האוקיינוסים פנה אל תושבי דרום קליפורניה וביקש לשלוח אליו בייל אם ראיתי כריש ענק, וזאת על מנת לסייע בתהליך המעקב אחריהם. "אם אתם במקרה שטים במים ואתם רואים אותם, אני ממליצה להוריד מהירות ולא לסטות לצדדים. לאחר מכן, אנא דווחו על כך", סיכמה דוואר.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE