עוד שניים ממארגני מהומות שארלוטסוויל הורשעו בדין
בנג'מין דרייק דיילי, מייסד התנועה Rise Above, ומייקל מיסליס, תושבי רדונדו ביץ', הורשעו בכך שנסעו מקליפורניה לשארלוטסוויל מתוך כוונה לגרום למהומות ולבצע מעשי אלימות שלא מתוך הגנה עצמית

שני חברי מפתח בארגון מדרום קליפורניה הדוגל ב"עליונות לבנה" הודו היום (שישי) באשמת קשירת קשר לגרימת מהומות בשל תפקידם בהצתת האלימות בעצרת הימין הקיצוני הקטלנית שנערכה בשארלוטסוויל שבווירג'יניה בשנת 2017.

מייקל מיסליס, נאשם #2, נראה כאן משמאל במהלך המהומות בשארלוטסוויל (צילום: אדו באייר, לוס אנג'לס טיימס)

בנג'מין דרייק דיילי, מייסד התנועה Rise Above ומייקל מיסליס, חבר בתנועה שעבר כמהנדס אווירונאוטיקה בנורת'ראפ גרומן, הודו בדיון בבית משפט בשארלוטסוויל. השניים צפויים לעונשי מאסר של עד חמש שנים כל אחד.

"חסידי העליונות הלבנה המושבעים הללו נסעו לשארלוטסוויל להסית ולבצע מעשי אלימות", אמר תומאס קאלן, התובע הפדרלי של המחוז המערבי בווירג'יניה, בהודעה רשמית. "על אף שהתיקון הראשון לחוקה מגן על זכותו של ארגון להביע השקפות פוליטיות נתעבות, הוא אינו מאשר מעשי אלימות חסרי הגיון לקידום מטרה פוליטית".

דיילי, מיסליס ומספר אחרים נסעו מקליפורניה בשם תנועת "הכוח הלבן" הקטנה יחסית, שמציגה את עצמה כ"מועדון קרב" לתומכי האלט-רייט (שם מכובס ללאומנות ועליונות לבנה). חברי הקבוצה היו נפגשים לעתים מזומנות בפארקים ציבוריים כדי להתאמן באיגרוף וטכניקות של קרב רחוב בהן ישתמשו נגד יריבים פוליטיים.

לדברי הרשויות, במשך למעלה משנה גרמו אנשי הקבוצה לבעיותת ברחבי קליפורניה, בעצרות פוליטיות מברקלי בצפון ועד האנטינגטון ביץ' בדרום. לאחר המהומות בשארלוטסוויל, החלו חברי הארגון לקבל תשומת לב לאומית. לדברי הרשויות הפדרליות, הארגון נוסד בסוף 2016 או תחילת 2017 על ידי דיילי ורוברט רונדו, וצמחה הודות לשימוש במדיה חברתית והתרברבות באלימות לה גרמו.

נרצחה בידי שותף לדרך של המורשעים. הת'ר האייר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

פוסטים שלהם כללו סרטוני וידאו של חברים מכים אנשים באירועים פוליטיים, פניהם מכוסות במסיכות ייחודיות עם ציורים של גולגולת או של דגל ארה"ב. בפברואר שעבר העלתה הקבוצה תמונה של חבריה כשפניהם מכוסות בספרים, בתוספת הכיתוב "כשהצוות לא בחוץ מנפץ קומיז (קומוניסטים)...." בתוספת ההאשטגים "לאומנות" ו"סגנון קוריאה".

כשדיילי הגיע לשארלוטסוויל מרדונדו ביץ', הוא עצר בוולמארט כדי לקנות ציוד: תחבושת אלסטית לבנה של ספורטאים, תרסיס צבע שחור וסכין טקטית מתקפלת. למחרת בבוקר כרכו חברי הקבוצה את התחבושות סביב אגרופיהם ופילסו את דרכם בין קבוצה של מפגינים נגד אפליה. יחדיו, טענו התובעים, חסידי העליונות הלבנה דחפו, הכו, בעטו ונגחו במספר אנשים, מה שהוביל למהומות, בהן נרצחה מפגינת השמאל הת'ר האייר ז"ל בדריסה.

משרד התובע הפדרלי מסר כי כחלק מעסקת הטיעון, הודו דיילי ומיסליס כי מעשי האלימות שלהם לא נעשו מתוך הגנה עצמית. שני חברים אחרים בארגון, קול ווייט ותומאס גילן, הודו כבר בעבר בקשירת קשר להצית מהומות בשארלוטסוויל.

YOU MIGHT ALSO LIKE