פרשת הונאה בתעשיית המוסיקה: התחזו לנציגי זמרים, וגנבו מיליונים מ"משקיעים"
ארבעה חשודים נעצרו אמש בלוס אנג'לס לאחר קרוב לשנה של חקירה. על פי הרשויות, הם טענו בפני משקיעים שהם מייצגים זמרים כגון ריהאנה וברונו מארס, שהכחישו כל קשר אליהם. סוכן סמוי התקרב לחשוד המרכזי והצליח להפליל מספר מעורבים נוספים

הרשויות הפדרליות הודיעו השבוע על מעצרם של ארבעה גברים החשודים בניהול תרמית של הופעות, במסגרתה הם גנבו מיליוני דולרים מלקוחות, שסברו שהם חותמים על חוזים עם זמרים מהשורה הראשונה, ביניהם ריהאנה, ברונו מארס וג'אנט ג'קסון.

ג'קסון, מארס וריהאנה (צילום: Getty Images)

בחודש יולי האחרון החלה החקירה לאחר שעורך דין המייצג חברת בידור שעובדת עם ריהאנה פנה אל הבולשת הפדרלית (FBI). הוא טען בפני החוקרים שגבר בשם קוואסי אסארה, תושב ניו אורלינס בן 39, מנסה לגייס 19 וחצי מיליון דולר ממשקיעים בעבור הופעה של הזמרת למרות העובדה שהוא אינו קשור אליה כלל.

על פי כתב האישום שהוגש בבית משפט הפדרלי בניו יורק, אסארה הבטיח למשקיעים החזר של 22% על השקעתם. אחרי שה-FBI אישרה שריהאנה לא קשורה לאסארה, סוכן סמוי החל לתקשר עמו ושכנע אותו שהוא רוצה להשקיע בהופעה. אסארה והסוכן הסמוי נפגשו מספר פעמים במהלך כעשרה חודשים, ונסעו יחדיו ללאס וגאס ולוס אנג'לס על מנת להיפגש עם משקיעים נוספים.

בנובמבר 2018 אסארה ניסה לשכנע את הסוכן הסמוי להשקיע 4 מיליון דולר בהופעה של ברונו מארס בקליפורניה. הוא טען שמארק לאמיקה בן ה-52 וג'יימס גנייר בן ה-47, שני תושבי קליפורניה אשר עובדים בחברת Rio Vista Universal, עומדים מאחורי ההופעה ויסייעו בהכנות. כתבי אישום הוגשו גם נגדם.

בפברואר, אסארה שוב פנה אל הסוכן הסמוי, הפעם בניסיון להשיג 20 מיליון דולר על הופעה של ג'אנט ג'קסון. חודשיים לאחר מכן, אסארה ושני הנאשמים הנוספים הכירו לסוכן הסמוי את קווין קאריקר בן ה-49, שלימים יהפוך לנאשם הרביעי. במהלך פגישה זו, הארבעה טענו בפני הסוכן שהם זקוקים ל-2 מיליון דולר נוספים, כך על פי מסמכי בית המשפט. בדומה לריהאנה, גם נציגיהם של מארס וג'קסון הכחישו כל קשר לאסארה וחבריו. 

אתמול, בתום עשרה חודשי חקירה, ארבעת החשודים נעצרו ע"י ה-FBI בלוס אנג'לס. בקרוב ארבעתם יועברו למתקן כליאה בחוף המזרחי, ובחודש הבא הם יובאו בפני שופט בבית משפט פדרלי בלונג איילנד. 

לאחר מעצרם, סוכני ה-FBI פרסמו פרטים נוספים על העבר הפלילי של העצורים: לאימקה ניסה לעקוץ משקיעים בצורה דומה כאשר טען שהוא מייצג את להקת KISS. קאריקר הורשע בגניבה ב-2003 לאחר ש"עקץ קשישים באלפי דולרים כאשר גנב מהם מטבעות זהב וכסף". הוא גם הורשע במעילה של 75 אלף דולר מהמעסיק שלו, שאותו הוא דקר. הוא אף איים לרצוח עובד נוסף בחברה. על שלל העבירות הללו הוא נידון ל-13 שנות מאסר, אך הוא שוחרר מבית הכלא לפני כשלוש שנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE