הקונגרס מנסה לכפות על טראמפ להשאר באמנת פאריס
הצעת חוק שתחייב צמצום פליטת גזי חממה ואיסור שימוש במימון פדרלי ליוזמות שיהוו יישום של הנסיגה אושרה ברוב גדול, אך ככל הנראה לא תתקדם לסנאט, יושב ראש ועדת האנרגיה של הקונגרס: "שלחנו מסר לעולם שאננו מזהים את חומרת משבר האקלים"

בית הנבחרים אישר היום (חמישי) הצעת חוק בנושא איכות הסביבה לראשונה מזה עשר שנים, ודווקא בתקופתו של נשיא שמתכחש להתחממות הגלובלית.

האמנה מ-2015 מחייבת את המדינות החותמות עליה לפעול לצמצום פליטת גזי חממה (אילוסטרציה: Shutterstock)

ברוב של 231 תומכים מול 190 מתנגדים, אישר בית הנבחרים הצעת חוק שתחייב את הנשיא דונלד טראמפ להשאיר את ארצות הברית חלק מאמנת פאריס. החוק ידרוש מטראמפ לפתח תכנית שתגרום לארצות הברית לעמוד ביעדי צמצום פליטת גזי החממה שלהם התחייבה במסגרת חתימתה על האמנה. בנוסף, החוק ימנע שימוש בכסף פדרלי למימון יישום בפועל של הנסיגה מהאמנה.

טראמפ עדיין דבק בהחלטתו להוציא את ארצות הברית מהאמנה הבין לאומית שנחתמה ב-2015 ושנועדה להלחם בהתחממות הגלובלית דרך מאמץ משותף להפחתת פליטת גזי החממה. ב-2017, זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, הודיע טראמפ שימשוך את ארצות הברית מהאמנה.  במקביל הוא ממשיך להתבטא בהכחשה לשינויי האקלים בכלל ולאחריות האדם להם בפרט, למרות קונצנזוס גורף על כך בעולם המדעי ואף בממשל הפדרלי עצמו.

ההצעה מהיום זכתה לתמיכה והתנגדות שהתחלקו בהתאם להתפלגות המפלגתית, כששלושה רפובליקנים הצביעו בעדה. פרנק פאלון, דמוקרט מניו ג'רזי העומד בראש ועדת האנרגיה של הקונגרס, מסר לאחר ההצבעה: "היום שלחנו מסר לנשיא, לעם האמריקאי ולקהילה הבין לאומית שאנחנו מזהים את החומרה של משבר האקלים, ואנחנו מתכוונים לעשות את חלקנו כדי להתמודד איתו. היום שלחנו את המסר: אנחנו עדיין בפנים", אמר בהתייחסו לאמנה.

"אנחנו עדיין בפנים". יושב ראש ועדת האנרגיה פרנק פאלון (צילום: אתר הקונגרס)

מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, אמר שאין בכוונת הבית העליון לדון בהצעה והגדיר אותה "תאטרון פוליטי" של הדמוקרטים.

YOU MIGHT ALSO LIKE