הסנאטורית הדמוקרטית מייזי היראנו: "אמריקה ראויה ליותר. עליך להתפטר"
כך קראה היראנו לעבר התובע הכללי וויליאם באר במהלך עדותו על דו"ח מולר, בהמשך למכתב של מולר לפיו המזכר המצומצם של באר לא משקף את עיקרי הממצאים בדו"ח בן 450 העמודים שלו על חקירת המעורבות הרוסית. הסנאטור לינגזי גרהאם: "הרוסית התערבו בבחירות שלנו והם עדיין עושים זאת". באר הודיע שלא יגיע לדיון מקביל בקונגרס

התובע הכללי וויליאם באר סיים לפני שעה קלה היום (רביעי) את עדותו בפני ועדת המשפט של הסנאט בנוגע לדו"ח של החוקר המיוחד רוברט מולר, שבדק בשנתיים האחרונות את החשד למעורבות רוסית בבחירות 2016. חברי הועדה הדמוקרטים לא עשו הנחות לבאר, שהואשם בעידון ממצאי מולר, והסנאטורית הדמוקרטית מהוואי מייזי היראנו אף קראה לו להתפטר מתפקידו. אחרי היום האינטנסיבי בסנאט הודיע באר כי לא יגיע לדיון מקביל בקונגרס שמתוכנן למחר והדמוקרטים מאיימים להאשימו בביזיון.

יום לא קל. התובע הכללי וויליאם באר (צילום: AP)

היום התחיל סמוך לשעה 10 בבוקר והיה רווי אמוציות ואמירות דרמטיות מכל עבר, בין היתר על רקע המכתב של מולר עצמו שנחשף אמש ברשת CNN. מולר הביע חשש כי מזכר בן ארבעה עמודים מטעמו של באר לקונגרס לא ישקף את הממצאים של הדו"ח, שהיקפו עומד על כמעט 450 עמודים. עוד לפני שעדותו של באר החלה אמר יושב ראש ועדת המודיעין של הקונגרס, הדמוקרט אדם שיף,כי עליו להתפטר משום שהוא "זוהם" על ידי דונלד טראמפ.לדברי שיף, "כל מי שמתקרב לטראמפ מזדהם מהחוויה הזו, והסוגיה המהותית היא איך אפשר לשרת באופן מוסרי נשיא בלתי מוסרי?"

בפתח הדיון אמר יושב ראש הועדה, לינדזי גרהאם הרפובליקני, כי הרוסים התערבו בבחירות: "הרוסים התערבו בבחירות שלנו. אני רוצה לעשות יותר כדי לחזק את התשתית שלנו בגלל שהרוסים עשו את זה. זה לא היה סתם בחור ששוקל 200 קילו ויושב על מיטה איפשהו. אלה היו הרוסים, והם עדיין עושים זאת". גרהאם אמר שעל ארצות הברית לעשות יותר כדי "להגן על הדמוקרטיה" מפני הרוסים ושאר "שחקנים רעים".

"אלה היו הרוסים". לינדזי גרהאם עם הדו"ח של מולר (צילום: AP)

בפתח דבריו אמר באר כי הופתע מכך שמולר העביר אליו את נטל ההחלטה בשאלת שיבוש ההליכים מצדו של טראמפ, משום שלטענתו זו הייתה אחת מהמטרות המובהקות של חקירתו. אחרי חילופי דברים סוערים על הדמוקרטית דיאן פיינסטיין אמר באר לסנאטור ג'ון קורנין מטקסס כי אינו יכול לפסול את הטענה לפיה חשיפת מזכרי המודיעין על ידי המרגל הבריטי כריסטופר סטיל הייתה מהלך מכוון של זריעת דיס-אינפורמציה מטעם הרוסים.

גם הסנאטורית קמאלה האריס, אחת המתמודדות המובילות על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב-2020, תקפה את באר לאחר שהצליחה לחלץ ממנו הודאה כי לא בחן את מלוא הראיות שיש לכאורה נגד טראמפ באשמת שיבוש הליכים. האריס, התובעת הכללית של קליפורניה לשעבר, אמרה בראיון לאחר הדיון כי "שום תובעת ראויה לא הייתה מקבלת החלטה בשאלה אם הנשיא היה מעורב בשיבוש הליכים בלי לבחון את הראיות. התובע הכללי נטול כל אמינות והוא פגם ביכולת הציבור להאמין שהוא שליח של צדק".

אז היה שיבוש או לא? הדו"ח של רוברט מולר (רפרודוקציה: CNN)

בסך הכל, העיד באר יותר משש שעות בפני הועדה. בתמצית, באר אמר כי לא זיכה את טראמפ מכל החשדות נגדו והוא משאיר לציבור האמריקאי לקבל החלטה בנושא. באר טען כי טראמפ שיתף פעולה באופן מלא עם החקירה – טענה שנסתרה בדו"ח של מולר מספר פעמים, ולא הייתה הטענה היחידה שמנוגדת לדברים שהופיעו בדו"ח – ואמר כי אין לו התנגדות שמולר עצמו יגיע להעיד בפני הועדה.

YOU MIGHT ALSO LIKE