"זינק לעבר היורה והפיל אותו": כך הציל הנרצח משארלוט את חיי חבריו לכיתה
ריילי האוול הוא אחד משני הנרצחים באירוע הירי באוניברסיטה בשארלוט שבצפון קרוליינה. היום מתברר כי האוול ניצל את כוחו ("היה לו מבנה גוף של ספורטאי") כדי לקפוץ על היורה ולתקל אותו, דבר שסייע למשטרה לעצור אותו. מפקד המשטרה: "לא היה לו לאן לברוח או להתחבא, אז הוא בחר להתעמת עם היורה"

כאשר סטודנט חמוש נכנס אל כיתתו באוניברסיטת צפון קרוליינה בשארלוט והחל לירות לכל עבר, ריילי האוול לא היסס וישר זינק לעברו. דודתו, מורגן האוול מוילן, סיפרה שהאוול בן ה-21 נורה למוות מטווח קצר. סטודנט נוסף, אליס פרליאר בן ה-19, נרצח אף הוא.

ריילי האוול, לא היסס וזינק על היורה למרות שידע שזה יעלה בחייו (צילום: Getty Images / מש' האוול)

האוול ו-30 סטודנטים נוספים ישבו בחדר במהלך השיעור האחרון של הסמסטר ולקראת מבחני סוף השנה כאשר טרסטן טרל בן ה-22, החשוד במעשה, נכנס לכיתה. היום הסתבר כי כ-100 סטודנטים רשומים לקורס זה, אך רבים לא הגיעו לשיעור בשל הסמיכות שלו לסוף הסמסטר ולחופשת האביב שחלה בשבוע שעבר.

אליס פרליאר בן ה-19 נהרג אף הוא באירוע הקשה בשארלוט (צילום: מש' פרליאר)

כאמור, גם הצורה המהירה בה פעל האוול הצילה חיים. "הוא היה צעיר בעל מבנה גוף של ספורטאי. לצערנו הוא קיפח את חייו, אך הוא הציל רבים במעשה הזה", אמר קר פוטני, מפקד משטרת שארלוט. עוד הסביר פוטני כי העובדה שהצליח לתקל את היורה סייעה למשטרה לעצור אותו.

סטודנטים המומים מתרחקים מאזור הירי, אמש בצפון קרוליינה (צילום: AFP)

"מעבר להכל, הוא גיבור גדול. במצב של יורה פעיל, יש לך שלוש אפשרויות: לברוח, להתחבא או להתעמת עם היורה. לא היה לו לאן לברוח או להתחבא, אז הוא בחר להתעמת איתו", אמר פוטני. דודתה סיפרה שהמשפחה שלו לא הופתעה מכך שהציל חיים: "הוא תמיד היה כזה. תמיד הרגישו בטוחים איתו", היא אמרה.

האוול גדל בחווה בצפון קרוליינה וסייע להוריו לגדל את שלושת אחיו הקטנים. הבוקר פרסמה משפחתו הודעה: "האמונה שלו הייתה חזקה והוא ידע מה עליו לעשות כאשר הוא זקוקים לעזרתו. תמיד היה אפשר לסמוך עליו, עד הרגע האחרון", כלשון ההודעה.

כוחות שיטור רבים הוזעקו לזירת האירוע (צילום: AP)

כאמור, גם אליס פרליאר בן ה-19, תושב העיר מידלנד (צפון קרוליינה), נהרג באירוע הטרגי באוניברסיטה. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו: רמי אל-רמחדן בן ה-20 (אזרח סעודי), שון דה-הארט בן ה-20, דרו פסקרו בן ה-19 ואמילי האופט בת ה-23.

YOU MIGHT ALSO LIKE