לחוצים וכועסים: סקר חדש מגלה שהאמריקנים הם בין העמים השליליים בעולם
הסקר השנתי של גאלופ גילה שבשנה שעברה רוב הציבור האמריקני חווה לחצים וכעסים - הרבה יותר מאשר הממוצע העולמי שעומד על 35 אחוזים בלבד

סקר חדש גילה כי אזרחי ארצות הברית הם בין האנשים השליליים ביותר על כדור הארץ. זאת, לאחר ש-55 מהמשיבים האמריקנים על הסקר החדש של גאלופ ציינו כי הם חוו המון לחץ בשנה שעברה. מדובר באחד מהנתונים הגבוהים מתוך 143 המדינות שהשתתפו בסקר, והרבה מעבר לממוצע העולמי של 35 אחוזים בלבד.

שליליים כמו באיראן (אילוסטרציה: Shutterstock)

את אזרחי ארצות הברית עוקפים אזרחי טנזניה עם 57 אחוזים, הפיליפינים עם 58 אחוזים ויוון עם 59 אחוזים מהאוכלוסיה שחוותה לחץ רב בשנה שעברה. הנתון הבא עשוי להפתיע, אבל תושבי ארצות הברית נמצאים בשורה אחת עם תושבי איראן, אלבניה וסרי לנקה.

על פי הדוח, 45 אחוזים מהאמריקנים אמרו שהם מרגישים המון חששות, ויותר מאדם אחד מכל חמישה אמריקנים אמר שהוא מרגיש המון כעס.

לפי הסקר של גאלופ, הלחץ והכעסים לא נובעים דווקא מהמצב הכלכלי, משום שהנתונים מראים שתושבי ארצות הברית שליליים הרבה יותר אפילו מאשר בתקופות של מיתון.

"התשובה לשאלה האם כסף קונה אושר עדיין לא ברורה, אבל הסקר הזה מעניק לקובעי המדיניות בעולם תמונת מצב כללית על המקומות הטובים ביותר לחיות בהם בעולם ועל המקומות הגרועים לחיות בהם", כתב בתחילת הדוח ג'ון קליפטון, בכיר בגאלופ.

הדוח מצא עוד כי 64 אחוזים מהאמריקנים בני 15-29 טוענים שהם חווים המון לחץ, ובדיוק 50 אחוז מהאמריקנים בקבוצת הגיל הזאת אמרו שהם דואגים הרבה. המספרים היו קצת גבוהים יותר בקרב אלה בגילאי 30-49, כאשר 65 אחוזים מהם אמרו שהם חווים המון לחץ, ו-52 אחוזים אמרו שהם דואגים הרבה. 32 אחוזים מהאמריקנים בני 15-29 אמרו שהם כעסו המון ב-2018, בעוד ש-25 אחוזים בלבד מגילאי 30-49 ענו זאת.

YOU MIGHT ALSO LIKE