"זה היה מפחיד מאוד": מנוף שקרס בסיאטל גרם למותם של ארבעה בני אדם ולפציעתם של ארבעה אחרים
מותם של ההרוגים נקבע מקום לאחר שנקברו תחת ההריסות. עדיין לא ברור מה גרם לקריסה, אך ידוע שנשבו רוחות חזקות באזור באותו זמן

ארבעה בני אדם נהרגו ועוד ארבעה נפצעו כאשר מנוף שפעל בקמפוס החדש של גוגל בסיאטל קרס אתמול (שבת), ופגע בשש מכוניות. אישה אחת וארבעה גברים נהרגו במקום עד שצוותי החילוץ וההצה הגיעו למקום האירוע, כך אמר מפקד צוותי הכיבוי המקומיים הרולד סקוגינס, והוסיף כי שניים מההרוגים הם מפעילי המנוף והשניים האחרים היו במכוניות שנפגעו.

עדיין לא ברור מה קרה לקריסה הקטלנית (צילום: אלן ברנר, סיאטל טיימס)

אישה בת 25, בתה בת ארבעת החודשים וגבר נוסף בן 28 פונו למרכז הרפואי הרבורוויו, כך הודיע דובר שירותי הכבאות של סיאטל לאנס גרלנד. פצוע נוסף טופל במקום. דוברת המרכז הרפואי סוזן גרג אמרה אמש כי האם והתינוקת ישוחררו בהקדם, ומצבו של הפצוע הנוסף שפונה למקום מוגדר טוב. "מחשבותי ותפילותי עם אלו שנהרגו ונפצעו", אמרה ראשת עיריית סיאטל ג'ני דורקן בטוויטר.

המנוף קרס סמוך לצומת דרכים זמן קצר לפני השעה 3:30 בצהריים. העיר מלאה באתרי בנייה שונים בין השאר בזכות הרחבת המתחמים של גוגל וחברות טכנולוגיה נוספות שמעסיקות עוד ועוד עובדים בעיר. בתחילת השנה היו 60 מנופים שהוצבו בעיר, יותר מכל עיר אמריקנית אחרת. סקוגינס הודיע כי סיבת קריסת המנוף עדיין לא ברורה.
דארן קונופסקי, המנהל העסקי של איגוד מהנדסים שמייצג מפעילי מכשור כבד אמר כי להבנתו, המנוע פורק בזמן שהיו רוחות קשות באזור. "אנחנו עדיין לא יודעים בוודאות, אבל ככל הנראה זה מה שקרה שם", אמר, "אנחנו עדיין מנסים להבין מה בדיוק קרה שם".

שירות החיזוי של סיאטל הודיע כי ירדו ממטרים בעיר בזמן שהמנוף קרס. על פי הדיווח, באזור נשבו רוחות במהירות של 23 מייל לשעה באותו זמן. "זה היה מפחיד מאוד", סיפרה עדת הראייה אסתר נלסון. "הרוחות היו חזקות מאוד. חצי מהמנוף נפל הצידה על הבניין, והחצי השני נפל על הרחוב, תוך שהוא חוצה את שני נתיבי הנסיעה".

YOU MIGHT ALSO LIKE