"אף אחד לא צריך לחוש פחד בבית כנסת": התגובות לאירוע הירי הקטלני בדרום קליפורניה
חצי שנה אחרי פיגוע הירי בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, מוקדם יותר היום קיבלו חברי הקהילה היהודית תזכורת כואבת לאנטישמיות הקיימת בארצות הברית.

לפחות 4 בני אדם נפגעו, בהם הרוגה אחת בפיגוע ירי בבית כנסת של תנועת חב"ד בדרום קליפורניה היום (שבת), סמוך לשעה 11:30 בבוקר בפאוויי שבמחוז סן דייגו בקליפורניה.

בשעות האחרונות מגיבים פוליטיקאים, ארגונים ועוד לאירוע הקשה בדרום קליפורניה:

הנשיא טראמפ שיבח את עבודת המשטרה בעצירת החשוד: "מחשבותינו ותפילותינו עם נפגעי אירוע הירי בבית הכנסת בפאוויי. החשוד נעצר, רשויות אכיפת החוק פעלו בצורה נהדרת. תודה!"

"שוב בית קודש הפך למטרה של שנאה ואלימות בנשק. אנטישמיות היא תופעה אמיתית ואסור לנו לשתוק. לבי עם בית חב"ד בפאוויי ועם הקהילה היהודית כולה", כתבה הסנאטורית קמאלה האריס.

סגן הנשיא מייק פינס גינה בחריפות את הירי ואת האנטישמיות כולה: "אנו מגנים את אירוע הירי הפחדני והמרושע בבית חב"ד בפאוויי בזמן שמשפחות יהודיות חגגו את חג הפסח. אף אחד לא צריך לחשוש לחייו בבית קודש"

מייק לוין, חבר קונגרס המייצג את האזור, שיבח גם הוא את תפקוד המשטרה

קבוצת הבייסבול המקומית של סן דייגו לא היססה לשלוח הודעת תמיכה: "מעציב אותנו לשמוע על האירוע בבית חב"ד בפאוויי. מחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות, משפחותיהם והקהילה כולה"

סקוט פיטרס, חבר קונגרס נוסף מהאזור, שלח את תנחומיו: "חדשות טרגיות שחמוש נכנס לבית חב"ד ביום האחרון של חג הפסח, חג שבו מציינים את החירות. אני חושב ומתפלל למען הנפגעים"

אוניברסיטת סן דייגו סטייט לא היססה להציג את תמיכתה בקהילה היהודית לאחר הירי

ברני סנדרס, סנאטור יהודי מוורמונט, גינה את הירי והזכיר את סוגיית הנגישות לכלי הנשק: "אירוע ירי נוראי נוסף בבית קודש, הפעם בבית כנסת במחוז סן דייגו...עלינו להגן על אמריקאים מפני אלימות בנשקים"

למרות המרחק הגדול בין הערים, במשטרת ניו יורק עוקבים אחר הנעשה. בהמשך דווח על תגבור הנוכחות המשטרתית בבתי הכנסת

חברת הקונגרס היהודי מניו יורק, ג'רי נדלר, ציין כי מדובר בחצי שנה לפיגוע הירי הרצחני בפיטסבורג: "חדשות נוראיות...אין מקום לאלימות ולשנאה בחברה שלנו"

גם משטרת לוס אנג'לס עוקבת בדאגה אחר האירוע ומתגברת את הנוכחות המשטרתית בבתי הכנסת

YOU MIGHT ALSO LIKE