מתנצלים על שיקול הדעת, אך איש לא ישלם מחיר
הניו יורק טיימס מיהר (יחסית) להבין את גודל הטעות שעשה - גם לטעמם של מי שאינם תומכים בנתניהו או בטראמפ - אבל האשים את שירות הסינדיקציה שלו באספקת הקריקטורה הפוגענית

הניו יורק טיימס פירסם היום (שבת) התנצלות בטוויטר על הקריקטורה האנטישמית שפירסם שלשום במהדורה הבינלאומית שלו. בהודעה הואשם שירות הסינדיקציה של העיתון, אולם לא נאמר מי, אם בכלל, ייתן את הדין על מה שהעיתון כינה בהודעתו "טעות בשיקול הדעת". 

אף אחד לאורך השרשרת לא שם לב שמשהו פה לא בסדר? 

כפי שדיווחנו, לצד מאמר של בעל הטור (היהודי) המפורסם טום פרידמן הופיעה הקריקטורה הבאה, בה נראה רה"מ ככלב נחיה (מוארך כמו כלב תחש, משום מה, אף שגזע זה אינו משמש לצורך נחיית עיוורים) המוביל את טראמפ העיוור וחובש הכיפה ולבוש השחורים כחרדי.

כעת מפרסם העיתון התנצלות, אך לא כל דין וחשבון בנוגע לאיך עבר מקרה כה ברור של אנטישמיות את כל שכבות העריכה, מי בדיוק אחראי ל"טעות בשיקול הדעת" וכיצד בדעת העיתון (בבעלות משפחת סולצברגר היהודית) לוודא שטעות כזו בשיקול הדעת לא תקרה שוב - לא בנוגע ליהודים ולא בנוגע לאף מיעוט. 

"קריקטורה פוליטית במהדורה הבינלאומית של הניו יורק טיימס ביום חמישי הכילה קלישאות אנטישמיות. היא הציגה את ראש ממשלת ישראל ככלב נחייה המוביל את נשיא ארה"ב, שהוצג חובש כיפה. התמונה היתה פוגענית, והיתה זו טעות בשיקול הדעת לפרסם אותה. היא סופקה בידי שירות הסינדיקציה של הניו יורק טיימס, שמאז מחק אותה", לשון ההודעה. 

הניו יורק טיימס לא לבד. הקריקטורה הזו פורסמה בעיתון ברזילאי (צילום: JTA, פייסבוק)

התנצלות העיתון הגיעה לאחר הזדעקות מיידית, שבהתאם לעידן המידע לא נמנע או נדחה בשל העובדה שהפרסום אירע בערב חג שני. קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, נפגש עם ראשי "הגברת האפורה" והביע את מורת רוחו מן הפרסום, ולאחר הפגישה הודיע כי העיתון יוריד את הקריקטורה מן הרשת ויפרסם התנצלות. גם מנהיגים מוסלמיים יצאו כנגד פרסום האיור המיותר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE