יתומי טרור ישראלים תובעים את איראן וסוריה בארצות הברית
ילדי משפחת חנקין, שהוריהם בעלי האזרחות האמריקאית נרצחו בפיגוע ירי ב-2015, דורשים מבית משפט פדרלי להשית על המדינות תומכות הטרור פיצוי בגובה מאות מיליוני דולרים: "אלה שמעודדים טרור יוגדרו אחראים ויידרשו לתת דין וחשבון על מעשיהם"

נפגעי טרור ישראלים תובעים את איראן וסוריה בבית משפט פדרלי בוושינגטון ודורשים פיצוי של מאות מיליוני דולרים.

הותירו ארבעה יתומים. איתם ונעמה הנקין (צילום משפחתי, דרך JTA)

ילדיהם של איתם ונעמה הנקין, שנרצחו בפיגוע ירי בזמן שנסעו ברכבם בשומרון באוקטובר 2015, הגישו את התביעה ודרשו פיצוי בגובה 360 מיליון דולר מהמדינות הנתבעות. הילדים שהיו בזמן הפיגוע בני 9, 7, 4 ועשרה חודשים היו עם בני הזוג ברכב וניצלו מהירי בגלל תקלה בנשק של אחד המחבלים. המחבלים נתפסו על ידי כוחות צה"ל מספר ימים לאחר מכן וב-2016 נידונו למאסר עולם.

בכתב התביעה נטען שחמאס, ארגון הטרור אליו השתייכה חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע, מקבל תמיכה מהותית מסוריה ואיראן, שכוללת בין היתר מימון, חימוש, אימון והכשרה. התביעה הוגשה ביום רביעי האחרון על ידי משרד עורכי דין מקומי בוושינגטון.

"אם המשטרים העריצים האלה חושבים שהם יכולים להתחמק מרצח אזרחים אמריקאים, הם טועים", אמר עורך הדין ג'ונתן מיסנר שמוביל את התביעה של ילדי משפחת הנקין. "התביעה הזו שולחת אזהרה ברורה לפיה אלה שמממנים, תומכים ומעודדים טרור, יוגדרו אחראים ויידרשו לתת דין וחשבון על מעשיהם".

אזהרה ברור למשטרים תומכי טרור. עו"ד ג'ונתן מייסנר (צילום: אתר משרד Stein Mitchell Beato & Missner LLP)

איתם הנקין, אב המשפחה, היה בעל אזרחות כפולה ישראלית ואמריקאית, ומתוקף כך גם רעייתו וילדיו היו אזרחים אמריקאים. הוא היה בנם של הרב יהודה וחנה הנקין, שעלו לישראל מארצות הברית בשנות ה-70.

YOU MIGHT ALSO LIKE