ביידן לא ביקש את תמיכת אובמה, שצפוי להישאר ניטרלי עד תום הפריימריז
"מי שיזכה במועמדות מטעם המפלגה צריך לעשות זאת בכוחות עצמו", הסביר סגן הנשיא לשעבר ביומו הרשמי הראשון של הקמפיין לנשיאות לאחר שנשאל אם הוא ביקש את תמיכת הבוס הקודם שלו, ברק אובמה

כצפוי, הכריז אתמול ג'ו ביידן על כוונתו להתמודד לנשיאות ארצות הברית, ואחת השאלות הראשונות שהופנו כלפי סגן הנשיא לשעבר הייתה האם הוא צופה לקבל את תמיכת הבוס לשעבר, ברק אובמה.

 

ג'ו ביידן והנשיא לשעבר, ברק אובמה. "ב-10 השנים האחרונות נוצר ביניהם קשר מאוד מיוחד" (צילום: Getty Images)

 

"ביקשתי מהנשיא אובמה שלא יודיע על תמיכתו באף מועמד וזה בדיוק מה שהוא רוצה לעשות. מי שיזכה במועמדות מטעם המפלגה צריך לעשות זאת בכוחות עצמו", הסביר ביידן, שכמובן כיהן בתפקיד השני בחשיבותו בעת כהונת אובמה.

ובכת זאת, הנשיא לשעבר פרסם הודעה מכובדת לרגל השקת הקמפיין: "ברק אובמה טוען כבר תקופה ארוכה שהבחירה בג'ו ביידן לתפקיד סגן הנשיא בעת הקמפיין ב-2008 הייתה אחת ההחלטות הטובות בחייו. הוא סמך על הידע, התובנה ושיקול הדעת של סגן הנשיא, הן במהלך הקמפיין והן במהלך הנשיאות כולה. בעשר השנים האחרונות נוצר ביניהם קשר מאוד מיוחד, והוא נשאר כזה גם היום", אמרה קייטי היל, דוברת הנשיא ה-44.

מערכת היחסים של ביידן עם הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ, היא קצת פחות חמה. "אם ניתן לטראמפ שמונה שנים בבית הלבן, הוא ישנה באופן קיצוני וקבוע את אופיה של ארצות הברית", אמר ביידן בסרטון ההכרזה הרשמי שפורסם בבוקר.

ביידן מצטרף למירוץ כמועמד המוביל ברוב הסקרים, אך צפויה לו עבודה קשה על מנת להתמודד עם המועמדים הפרוגרסיביים של המפלגה, שמיהרו לתייג את סגן הנשיא לשעבר כמתון. מוקדם יותר החודש, עוד לפני שהכריז בפומבי על הכוונה להתמודד לנשיאות, הוא נדרש לסוגייה: "בסופו של דבר, רוב חברי המפלגה הדמוקרטית נעים בין ליברלים למתונים", הוא אמר בזמנו.

YOU MIGHT ALSO LIKE