למרות ההגירה ומשבר האופיאודיים: שיעור הכליאה בארצות הברית בשפל של עשרים שנה
שורה של רפורמות כליאה וענישה במקביל לירידה בהיקף הפשע הובילו לירידה של כעשרה אחוזים בשיעור הכלואים מקרב האוכלוסיה. ארצות הברית היא עדיין המדינה המערבית בעלת שיעור הכליאה הגבוה ביותר, בפער ניכר

משרד המשפטים פרסם הבוקר (חמישי) נתונים לפיהם שיעור הכליאה בארצות הברית ירד בעשור שבין 2007-2017 בכעשרה אחוזים. הנתונים מחזקים את הקריאה לשינוי מדיניות הענישה ולהגברת השימוש בחלופות כליאה, שכן במקביל לא חל שינוי בשיעור הפשיעה.

המגמה חיובית אבל עוד יש לאן לשאוף (אילוסטרציה: Shutterstock)

ארצות הברית היא המדינה בעלת שיעור הכליאה הגבוה ביותר בעולם המערבי, בפער גדול – ישראל במקום השני בקרב מדינות ה-OECD – בעקבות שנים של מדיניות החמרה בענישה גם על עבירות קלות, לעתים משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. הנתונים שהראו פעם אחר פעם כי שיקום אסירים והעדפת חלופות מעצר וכליאה, בעיקר בקרב צעירים שזו הרשעתם הראשונה, מקטינים את שיעור הכליאה והפשע תוך צמצום עלויות ניכר.

מהנתונים שפורסמו היום עולה, כי שיעור הכליאה – מספר האנשים באוכלוסיה שנמצאים מאחורי הסורגים – נמצא בשפל של עשרים שנה. הנתונים מתייחסים גם לבתי סוהר פדרליים וגם לבתי סוהר ומעצר מדינתיים, מה שמעיד על ירידה בהיקף הפשיעה והכליאה מכל הסוגים. בנוסף, מספר הכלואים שמרצים עונש של יותר משנת מאסר נמצא בירידה זו השנה הרביעית ברציפות.

הירידה בשיעור הכליאה והפשע מעודדת במיוחד על רקע העובדה שבעשרים השנים האחרונות הוגברה האכיפה בנושא הגירה, בד בבד על עלייה דרמטית במספר המהגרים לארצות הברית, והתפתחויות טכנולוגיות אפשרו פענוח פשעים שלא התאפשרו בעבר. ההתפתחויות הטכנולוגיות יצרו מצדן גם פשעים חדשים – סחר בסמים בדארקנט לא היה קיים עד לפני שנים לא רבות – ומכאן שהירידה בשיעור הפשיעה משמעותית אף יותר.

הירידה בכליאה חלה גם בבתי סוהר מדינתיים וגם פדרליים. כלא פדרלי בפלורידה (צילום: רשות בתי הסוהר הפדרליים)

הנתונים מהיום עומדים בסתירה לעמדת ממשל הנשיא דונלד טראמפ, לפיה מהגרים לא מתועדים מבצעים עבירות בשיעור לא פרופורציונלי לחלקם באוכלוסיה. ממשרד המשפטים נמסר היום כי "לא-אזרחים מהווים 7.6% מאוכלוסיית בתי הסוהר, שיעור דומה לחלקם באוכלוסיה".

YOU MIGHT ALSO LIKE