בזכות הופעות ציבוריות: קורי בוקר הרוויח יותר כראש עירייה מאשר כסנאטור
30 אלף דולר להרצאה, מאות אלפי דולרים תמלוגים מהספר: בוקר מצטרף לעמיתיו להתמודדות על המועמדות הדמוקרטית לבחירות 2020 וחשף את הכנסותיו בעשור האחרון. הנשיא טראמפ עדיין מסרב לשקיפות בנוגע לענייניו הפיננסיים למרות מסורת ארוכת שנים

הסנאטור הדמוקרט קורי בוקר מניו ג'רזי חשף היום (רביעי) את הכנסותיו בעשור האחרון, במסגרת גל השקיפות ששוטף את הדמוקרטים שהכריזו על כוונתם להתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות בבחירות 2020.

על פי החזרי המס של בוקר, הוא הרוויח כמעט 153 אלף דולר ב-2018 במסגרת עבודתו כסנאטור. הוא שילם מסים בסכום שקרוב ל-23 אלף דולר, ותרם 24 אלף דולר לצדקה – יותר מ-15 אחוזים מהכנסתו, שיעור גבוה באופן משמעותי מעמיתיו להתמודדות. עם זאת, הוא היחיד מביניהם שאינו נשוי ואין לו ילדים.

בסך הכל, בוקר תרם בעשור האחרון כמעט 460 אלף דולר לצדקה, רובם ב-2013. באותה שנה ניצב בוקר בפני ביקורת ציבורית על חלקו בהקמת חברת המדיה החברתית Waywire, אז "בתמורה" הוא העניק מניות בחברה לארגוני צדקה מקומיים בניוארק. בוקר לא נדרש לפרט את ארגוני הצדקה להם תרם, אולם הוא בכל זאת ציין את הקרן של המרכז הרפואי מונמאות', קרן מחקר וסיוע לילדי נשאי וחולי איידס, וכנסיה בפטיסטית אחת כמוטבים לתרומות שלו.

ההכנסה המדווחת של בוקר ב-2018 מהווה ירידה משמעותית בהכנסתו בהשוואה לשנים קודמות, בהן נהנה מתמלוגים עבור ספרו, "United", שיצא ב-2016. באותה שנה הוא הרוויח יותר מ-466 אלף דולר, וב-2017 כמעט 430 אלף דולר.

תמלוגים נאים. כריכת ספרו של בוקר (מתוך אמזון)

עיקר הכנסתו של בוקר היא מהשנים שלפני כהונתו כסנאטור, אז הרוויח סכומים נאים עבור הופעות ציבוריות והרצאות כראש עיריית ניוארק. בין השנים 2009-2013 הוא הרוויח 1.7 מיליון דולר מהרצאות, כשאוניברסיטאות וארגונים שמזמינים אותו להרצאות משלמים כ-30 אלף דולר להרצאה.

בוקר מצטרף למתמודדים דמוקרטים נוספים על המועמדות לבחירות 2020 שחשפו את הכנסותיהם בשנים האחרונות, בהם הסנאטורים ברני סנדרס, אליזבת וורן, קמאלה האריס וקריסטן גיליברנד, כמו גם המועמד לסנאט לשעבר בטו או'רורק ומושל וושינגטון ג'יי אינסלי. זאת בניגוד לנשיא דונלד טראמפ שמסרב בתוקף לחשוף את החזרי המס שלו, למרות מסורת ארוכת שנים של נשיאים שנהגו בשקיפות ביחס לענייניהם הפיננסיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE