מאות מקרי מוות מדי שנה: כך תטיילו בבטחה בפארקים הלאומיים
312 בני אדם קיפחו את חייהם בפארקים הלאומיים של ארה"ב במהלך שנת 2018, ממוצע של שישה בכל שבוע. עם 318 מיליון מטיילים, אסונות הם כמעט בלתי נמנעים. מצד שני, היערכות נכונה עשויה להציל חיים: "אל תסכנו את חייכם בעבור תמונה"

מותם של מטיילים ברחבי פארקים לאומיים בארצות הברית הוא דבר בלתי נמנע, בייחוד כאשר מתחשבים בכך שמדובר ב-419 אזורים (מתוכם 61 הוגדרו כפארקים, היתר כשמורות וכדומה) הפרוסים על שטח של 85 מיליון אקר. בשנת 2018, לא פחות מ-318 מיליון בני אדם ביקרו בפארקים הלאומים.

מרפסת ה-Skywalk בפארק הלאומי גרנד קניון - 4 בני אדם מתו בפארק מתחילת חודש מרץ (צילום: Shutterstock)

עם נתונים כאלה, אין דבר שיכול למנוע מטרגדיה כזו או אחרת להתחרש מדי פעם. לעיתים קורה שיש רצף של תאונות מצטערות, למשל ארבעה מקרי מוות שנרשמו בפארק הלאומי גרנד קניון בחודשיים האחרונים. על פי ג'רמי ברנום משירות הפארקים הלאומי, ישנם 6 מקרים מוות בשבוע ממוצע בפארקים הלאומיים. מה שאומר שמדי שנה יש כ-312 מקרי מוות, כאחד על כל מיליון מבקרים. סיבות המוות הן שונות ומגוונות, החל מטביעה, כלה בתאונות דרכים ועד לאירועי חירום כגון התקפי לב.

יש דרכים שבהן ניתן למנוע, או לכל הפחות להפחית את הסיכוי להיפגע או להירג בעת הביקור בפארקים המופלאים הללו. על פי שירות הפארקים, הטעויות הנפוצות ביותר שמובילות לפגיעה במטיילים הן חוסר תכנון, חוסר התאמה בין הפעילות לבין רמת המקצועות של המבצע, אי ציות לשלטי אזהרה ושיקול דעת מוטעה.

פארק הלאומי גרנד קניון (צילום: Shutterstock)

בעבור רוב המטיילים, צילום הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה של הפארק. אלא שלאחרונה חלה עלייה גדולה בכמות מקרי המוות שקרו בגלל ניסיון לצלם תמונה במקומות מסוכנים או לא יציבים. רק בחודש ספטמבר האחרון נהרג תומר פרנקפורטר ז"ל, נער ישראלי שטייל בפארק יוסמיטי. פרנקפורטר ניסה להצטלם בסמוך לצוק ונפל למותו מגובה של כ-800 רגל.

ברשות הפארקים מזכירים כי לכל פארק יש הוראות בטיחות משלו בהתאם למה שיש לו להציע. כך למשל, בפארק ילוסטון המפורסם ובו גייזרים רבים, אסור לצלם סלפי בקרבת גייזרים, מעיינות, אגם ילוסטון ועוד. "אנחנו מבינים את זה, הנופים באמת מרהיבים. ובזמן שאנחנו בהחלט שמחים שאתם רוצים לתעד את היופי הזה, אל תסכנו את חייכם בעבור תמונה", נכתב בעלון שמחולק למטיילים בפארק.

תומר פרנקפורטר ז"ל, נהרג אשתקד בפארק יוסמיטי (צילום: מש' פרנקפורטר)

YOU MIGHT ALSO LIKE