ג'ו ביידן צפוי להכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב
סגן הנשיא בתקופת כהונת ברק אובמה צפוי להודיע על כוונתו להתמודד על התפקיד הנכסף ב-2020 כבר ביום חמישי הקרוב, וביום שני הוא יערוך אירוע ראשון לקמפיין במדינה שבה טראמפ ניצח בהפרש של כמה עשרות אלפי קולות בלבד

ג'ו ביידן, לשעבר סגן נשיא ארצות הברית וסנאטור שייצג את מדינת דלאוור בסנאט במשך 36 שנים, יכריז השבוע באופן רשמי על כוונתו להתמודד על המועמדות של המפלגה הדמוקרטית לבחירות 2020.

 

ג'ון ביידן, לשעבר סגן הנשיא של ברק אובמה (צילום: AP)

 

בחודשים האחרונים דווח רבות בנוגע לאפשרות ביידן בן ה-76 יבקש להתמודד על הנשיאות מול טראמפ בעוד כשנה וחצי, ומקורות מדווחים כי הוא כבר נתן ליועציו אור ירוק להתחיל בקמפיין.

על פי הדיווחים, כבר ביום חמישי הקרוב יכריז ביידן על מועמדותו, וביום שני הבא תתקיים עצרת הבחירות הראשונה בפיטסבורג (מדינה בה הנשיא טראמפ ניצח ב-2016 בהפרש של כ-68 אלף קולות), ובימים שלאחר מכן יגיע ביידן לאיווה, דרום קרוליינה וניו המפשיר - 3 מדינות ראשוניות בתהליך הפריימריז.

ביידן ייכנס למירוץ לעבר הבית הלבן בתור המועמד ה-20 של הדמוקרטים, ולמעשה זו תהיה הפעם השלישית שבה ביידן מתמודד על התפקיד היוקרתי (הפסיד ב-1988 ו-2008 למייקל דוקאקיס וברק אובמה, בהתאמה). סגן הנשיא לשעבר, שיהיה המועמד השני הכי מבוגר במירוץ זה (אחרי ברני סנדרס שמבוגר ממנו בשנה), יקווה לנצל את העובדה שהוא דמות מוכרת יותר מרוב המועמדים, והוא אף נהנה מתדמית של דמוקרט מתון.

YOU MIGHT ALSO LIKE