עד 20 שנות מאסר - זה העונש הצפוי למחבלת מוויסקונסין
והיבה עיסא דייס, בת 46 מעיר סמוכה למילווקי, הודתה בסעיף אחד של קשירת קשר להגשת סיוע חומרי למדינה האיסלאמית. בתמורה נמחק סעיף נוסף, ונפתחה אפשרות להקלה מסוימת בעונשה

אם לשבעה מוויסקונסין הודתה באשמת ניסיון לתכנן פיגועים בשם המדינה האיסלאמית, בכך שהפיצה מידע ברשת בנוגע להכנת חומרי נפץ ונשק ביולוגי. והיבה עיסא דייס כפרה תחילה בשני אישומים של אספקת סיוע ממשי לטרוריסטים, אולם התובעים ביטלו את אחד האישומים בתמורה להודאתה באחרת.

"איש לא יידע לעולם איזו השראה היא עוררה". המחבלת שניסתה לגייס מפגעים עבור דאע"ש, והיבה דייס (צילום: משרד השריף, מחוז ואקישה שבוויסקונסין)

התובעים הצהירו בבית המשפט כי דייס בת ה-46 השתמשה בחשבונות מדיה חברתית פרוצים כדי לדון בפיגועים אפשריים עם חברים מוצהרים בדאע"ש. היא ניסתה גם לגייס תומכים של ארגון הטרור לביצוע פיגועים וסיפקה להם מידע על הכנת פצצות ורעלים, על פי המסמכים שהוגשו בבית הדין.

הרשויות מעולם לא קישרו בינה לבין מתקפות טרור שבוצעו בפועל, אולם התובע הפדרלי מת'יו קרוגר ציין את חומרת מעשיה, ואמר כי דייס העלתה לרשת הרבה מידע והוראות כיצד לפגוע באנשים. "איש לא יידע לעולם איזו השראה היא עוררה", אמר קרוגר, הממונה על הנפה המזרחית של וויסקונסין.

בחשבונות המדיה החברתית אליהם הצליחו לפרוץ, מצאו חוקרי ה-FBI שיחות בהן דנה דייס בפיגועים אפשריים עם אנשים שהזדהו כפעילי דאע"ש. במקרה אחד הציעה להשתמש ברעל הקטלני ריצין בבניין ממשלתי או במאגר מים בארה"ב. במקרה אחר ציינה פסטיבלי רחוב וחגיגות קיץ כיעדים אפשריים.

איפה שרובנו רואים הזדמנות לכיף המוני, הרשעים רואים הזדמנות לטבח המוני (אילוסטרציה: 2nd Street Festival)

דייס נולדה בירושלים ונישאה לאזרח אמריקאי לאחר שהיגרה לשיקאגו ב-1992. השניים התגרשו ב-2003 ודייס נותרה בארה"ב כתושבת קבע חוקית. היא התגוררה בקודאהי, עיר מדרום למילווקי. המחבלת המורשעת צפויה לעד 20 שנות מאסר כשייגזר דינה ב-12 בספטמבר, אם כי עסקת הטיעון שלה כוללת אפשרות להקלה בעונש משום שקיבלה על עצמה אחריות למעשיה - אולם ההחלטה היא של השופט בתיק.

במקרה נפרד אתמול, התובעים הודיעו כי גבר ממילווקי הודה באשמת סיוע לניסיון לספק תמיכה חומרית למדינה האיסלאמית. בתיק ההוא הורשע יוסבאני פדייה קונדה, אזרח קובה, בהקלטת סרטוני וידאו בהם הוא נשבע אמונים לדאע"ש ומצהיר על כוונתו לנסוע למזרח התיכון יחד עם גבר נוסף מוויסקונסין.

פדייה-קונדה חשב שהוא שולח את הסרטונים למגייס מטעם ארגון הטרור, אולם למעשה היה זה סוכן FBI חשאי. הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר ודינו ייגזר בשבעה באוגוסט. "תיקים אלה מדגימים את האיום המתמשך והמתפתח מצד ארגוני טרור זרים".

YOU MIGHT ALSO LIKE