לקחו את החוק לידיים: מיליציה פרטית "עצרה" מהגרים בגבול מקסיקו
קבוצת אנשי ימין חמושים שהחליטו על דעת עצמם לעצור מהגרים בגבול הודיעו כי ישארו שם עד לבניית החומה של טראמפ או לשינוי חוקי ההגירה. מושלת ניו מקסיקו: "זה לחלוטין בלתי מקבול. לאנשים פרטיים אין כל סמכות לעצור מישהו"

קבוצה של אזרחים חמושים המזוהים כאנשי ימין החזיקה באיומי נשק מהגרים בגבול הדרומי של ארצות הברית באזור ניו מקסיקו עד להגעת אנשי משמר הגבול הרשמיים, כך פרסם אתמול (חמישי) הניו יורק טיימס.

אנשי המיליציה פועלים באזור ניו מקסיקו ולא מתכוונים לסגת (צילום: Getty)

הקבוצה, מיליציה פרטית שכינתה את עצמה "פטריוטים חוקתיים מאוחדים" (United Constitutional Patriots) העלתה שורה של תמונות וסרטונים שצילמה לרשתות החברתיות. באחד מהם נראים חבריה מחזיקים באיומי נשק קבוצה של לא פחות ממאתיים מהגרים באזור סאנלנד פארק שבניו מקסיקו. בוידיאו נראות משפחות עם ילדים קטנים, שלרוב זכאיות לבקש מקלט בארצות הברית ובדרך כלל פונות מרצונן לסוכני משטרת הגבולות שפועלים באזור, כך שלא היה צורך בטחוני ממשי לעצור אותן בצורה כזו.

מיליציות פרטיות פועלות מזה שנים רבות לאורך הגבול הדרומי, בניסיון לרסן את זרם המהגרים הלא מתועדים שחוצים את הגבול. אולם ההתמקדות של המיליציה הזו דווקא במשפחות יוצרת מתחים עם ארגוני זכויות אדם שפועלים באזור.

ג'ים בנווי, דובר מטעם הקבוצה, סיפר בראיון לטיימס כי הקבוצה חנתה באזור אל פאסו שבטקסס, הסמוכה לגבול עם ניו מקסיקו, במהלך החודשיים האחרונים. הוא טען כי פעולות הקבוצה חוקיות והשווה את החזקת המהגרים מטעמה ל "מעצר אזרחי", פרקטיקה מקובלת בארצות הברית, במסגרתה גם אדם שאינו נמנה על שורות גופי השיטור והאכיפה יכול לעצור אדם שמבצע עברה בנוכחותו.

משפחות וילדים שהוחזקו על ידי המיליציה, מתוך אחד הסרטונים שהועלו על ידיה (צילום מתוך פייסבוק)

בנווי, 43, הוא בכלל תושב מינסוטה – שאינה סמוכה לגבול מקסיקו ויחסית לא חשופה לנהירת מהגרים – שהגיע לאחרונה לניו מקסיקו כדי לפעול עם המיליציה. לדבריו, "אנחנו כאן רק כדי לתמוך במשמר הגבול ולהראות לציבור את המציאות בשטח". בנווי סיפר כי המיליציה מתכוונת להשאר באזור עד להקמת החומה הגדולה שהציע הנשיא דונלד טראמפ או עד שהקונגרס ישנה את חוקי ההגירה כדי להקשות על מבקשי מקלט. הוא סירב לפרט כמה חברים יש במיליציה אך אמר שהיא כוללת אנשים בעלי רקע צבאי או ניסיון בגופי אכיפת החוק.

מושלת ניו מקסיקו, מישל לוחאן גרישם, גינתה בתוקף את פעילות המיליציה. בהצהרה שנתנה לניו יורק טיימס אמרה גרישם כי זה "לחלוטין לא מקובל" שמהגרים ומשפחותיהם יוחזקו ויאוימו בדרך כלשהי כשהם מגיעים לגבול. "צריך להיות ברור מאליו שלאזרחים פרטיים אין כל סמכות לעצור או לעכב מישהו, הוסיפה.

YOU MIGHT ALSO LIKE