"גרנו בלב ים במשך כמה שבועות ועכשיו ממשלת תאילנד רוצה להרוג אותנו"
בני זוג ביקשו לקדם את קונספט המגורים בלב ים ("התיישבות-ים") מעבר לגבול הבינלאומי בסמוך לעיר פוקט. כעת הרשויות במדינה רוצות לפרק את המבנה ולעצור את השניים בחשד ש"איימו על ריבונותה של המדינה", עבירה שעלולה לגרור עונש מוות

 בית שנבנה על גבי פלטפורמה במרחק של כ-12 מייל מול חופי העיר פוקט בתאילנד, נמצא בסכנת הריסה על ידי חיל הים התאילנדי, כך מסרה התקשורת המקומית.

הבית של בני הזוג (צילום: יוטיוב)

צ'אד אלוורטוסקי האמריקאי ובת זוגו התאילנדית, סופרני ת'פדט, גרו בבית שנבנה ע"י חברת Ocean Builders כדי לקדם את קונספט המגורים בלב ים - "התיישבות-ים" או "seasteading". "התיישבות-ים היא דרך ליצור מבנים קבועים בים, מחוץ לגבולות הבינלאומיים", נכתב באתר החברה.

בחודש מרץ פרסם אלוורטוסקי סרטון ביוטיוב בו נראים השניים שותים שמפניה בביתם. "החברה תבנה 20 בתים נוספים מסוג זה", הוא אומר בסרטון. כאמור, הבית נבנה במרחק של כ-12 מייל מהיבשה - מספיק כדי שהוא ייחשב כשטח בינלאומי שאינו נשלט ע"י אף מדינה.

הרשויות בתאילנד לא בדיוק מסכימות עם אורח החיים ה"חופשי" של השניים. לאחרונה הוגשה נגדם תביעה בטענה להפרת החוק בכך שהם "איימו על ריבונותה של המדינה וניסו לערער את עצמאותה", עבירות שעלולות לגרור עונש מוות. "כבר הכנו כלי שיט, ציוד וכוח אדם הנדרש להזיז את המבנה, כנראה שזה יתבצע בתוך שבוע", נמסר מגורם בכיר בחיל הים התאילנדי.

אלוורטוסקי פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו ממקום מחבואו: "זה מגוחך, גרנו על בית שצף במשך כמה שבועות ועכשיו ממשלת תאילנד רוצה להרוג אותנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE