קליפורניה נגד טראמפ, הסיבוב המי-יודע-כמה: מאבק על שליחת המהגרים לערי מקלט
הנשיא הכריז על תכנית לרכז את המהגרים הבלתי חוקיים בערי מקלט למרות עצות יועציו ודעות מומחים שהדבר רק יעודד הגירה לארצות הברית. מושל קליפורניה גאווין ניוסום: "הפגם הבסיסי הזה בלוגיקה צריך להפתר"

גורמים דמוקרטיים בקליפורניה תוקפים את הודעתו של הנשיא דונלד טראמפ כי ישלח מהגרים לערי מקלט בארצות הברית. ערי המקלט הן מקומות שבהם פעילות רשות אכיפת ההגירה (ICE) מוגבלת והרשות המקומית לא מסגירה מהגרים בלתי חוקיים לממשל הפדרלי. טראמפ העלה את ההצעה למרות שמומחים בנושא טענו שלתכנית עשוי להיות אפקט הפוך שיעודד מעבר של מהגרים נוספים ממדינות דרום אמריקה.

אפקט הפוך שיעודד הגירה? טראמפ (צילום: Getty)

מושל קליפורניה, הדמוקרט גאווין ניוסום, הגדיר את המדיניות המוצעת של הנשיא "לא הגיונית", והוסיף שטראמפ רץ דווקא על גירוש מהגרים אבל שתכניתו הנוכחית נראית כאילו בכוונתו דווקא לאפשר למהגרים להשאר בארצות הברית. "למה בדיוק אתה מתכוון, אדוני הנשיא?" שאל ניוסום את טראמפ בראיון שנתן ללוס אנג'לס טיימס. "הפגם הבסיסי הזה בלוגיקה צריך להפתר".

המושל ניוסום טען שהממשל הפדרלי גם ככה "משליך אנשים" בקליפורניה באמצעות שליחתם למדינה במסגרת קליטתם החוקית כמבקשי מקלט, עוד לפני שהם מספיקים ליצור קשר עם הספונסרים שלהם בארצות הברית.

גם ראשי ערים בקליפורניה תוקפים את החלטת טראמפ בנושא. ראש עיריית לוס אנג'לס אריק גארסטי צייץ ש "מהגרים הם בני אדם, לא פיונים על לוח משחק". ראשת עיריית אוקלנד ליבי שאף קראה לטראמפ להפסיק להפיץ "שנאה ופלגנות" וראש עיריית סן חוזה סם ליקארדו קרא למציאת "פתרונות הגיוניים".

"מהגרים הם בני אדם". רש עיריית לוס אנג'לס אריק גארסטי (צילום: Shutterstock)

המחלוקת האחרונה סביב ערי המקלט היא סיבוב נוסף במאבק בין טראמפ וממשלו ובין מה שהלוס אנג'לס טיימס הגדיר "המטרה האהובה עליו בחוף המערבי". ביום שני האחרון הוא צייץ כי "מהגרים בלתי חוקיים שלא ניתן עוד להחזיק במתקני מעצר (הקונגרס צריך לתקן את החוקים והפרצות) יינתנו, בכפוף לנוהלי בטחון המולדת, לערי ומדינות מקלט!". ההודעה נמסרה למרות שאפילו עוזריו ויועציו של טראמפ אמרו לו שמדיניות כזו עשויה להיות בלתי חוקית ובלתי ישימה.

אף שאין הגדרה פורמלית לערי ומדינות מקלט, המושג חל בגדול על כל רשות שמאמצת מדינות של תמיכה פוליטית ומעשית באנשים שנמצאים במדינה באופן לא חוקי. המונח נולד בקליפורניה בשנות ה-80, כשברקלי ורשויות מקומיות נוספות הכריזו על עצמן כמקומות שמוכנים לקבל מהגרים ממרכז אמריקה.

YOU MIGHT ALSO LIKE