יוזמת הסופרטאנקר: הפתרון הלא-מציאותי של הנשיא שעורר עליו ביקורת
הנשיא טראמפ המליץ "לעשות שימוש במיכליות מים מעופפות", כלומר מטוסי כיבוי, כדי לכבות את הלהבות בנוטרדאם. משרד הפנים הצרפתי פרסם הודעה חריגה באנגלית בה הוסבר שהטלת מים "עלולה להוביל לקריסת המבנה". הציוץ מגיע חודשים בודדים לאחר שהרשויות בקליפורניה הואשמו בניהול כושל שהוביל לגל השריפות הקטלניות

בזמן שלוחמי האש בפריז נאבקו בלהבות שעלו מקתדרלת נוטרדאם המפורסמת, הנשיא דונלד טראמפ הציע "לעשות שימוש במיכליות מים מעופפות" כדי להיאבק באש.

מטוסי כיבוי - כמות המים שהוא משחרר עלול למוטט את הכנסייה כולה (צילום: Shutterstock)

"נוראי לראות את השריפה הגדולה שפרצה בקתדרלת נוטרדאם בפריז. אולי שימוש במיכליות מים מעופפות יכבה את הלהבות. חייבים לפעול מהר!", צייץ הנשיא במהלך ביקור שערך במינסוטה.

משרד הפנים הצרפתי, שאחראי על מאמצי הכיבוי, חרג מנהליו וצייץ באנגלית בחשבון הטוויטר שלו: "מאות לוחמי אש ממערך הכיבוי של פריז עושים ככל שביכולתם להשתלט על השריפה שפרצה בנוטרדאם. הם משתמשים בכל האמצעים, חוץ מהטלת מים ממטוס מכיוון שהדבר עלול להוביל לקריסת המבנה".

הקתדרלה נבנה לפני כ-800 שנים, ועל כן ברור לחלוטין שהטלת כמות גדולה של מים (כפי שקורה במטוסים הללו) תהרוס לחלוטין את המבנה העתיק. תושבי קליפורניה רבים זעמו בעקבות הציוץ, שכן לפני כחצי שנה האשים הנשיא טראמפ את הרשויות בקליפורניה בשריפות הענק שפקדו את המדינה: "אין שום סיבה לשריפות הגדולות, הקטלניות והיקרות בקליפורניה - מלבד ניהול יערות כושל. מיליארדי דולר ניתנים בכל שנה, וחיים רבים אבדו, הכל בגלל ניהול כושל של היערות. תקנו עכשיו או שאין יותר מימון פדרלי", הוא צייץ.

YOU MIGHT ALSO LIKE