נציב מס ההכנסה לקונגרס: אין מניעה חוקית לפרסום דו"חות המס של הנשיא
העומד בראש "שירות ההכנסה הפנימי" הופיע בפני בית הנבחרים ואישר שגם אם הנשיא היה נמצא תחת ביקורת, הוא עדיין רשאי לפרסם את דו"חותיו. במקביל אמרה דוברת הבית הלבן שגם אם יעשה כן, חברי הקונגרס לא מספיק חכמים כדי להבין את המסמכים

אפילו אם יסכים הנשיא טראמפ לחשוף את דו"חות המס שלו, הדמוקרטים יהיו טיפשים מכדי להבין אותם. זו לא "דעה" של איזה תמהוני חסר חשיבות ברשת, אלא עמדה רשמית של הבית הלבן. "זהו נתיב מסוכן, מסוכן, ובכנות... אני לא חושבת שהקונגרס, במיוחד הגברים והנשים בקונגרס הזה, חכמים מספיק לעבור על אלפי העמודים שאני מניחה שדו"חות המס של הנשיא טראמפ מורכבים מהם", אמרה סאנדרס אתמול (ראשון) בראיון לרשת פוקס ניוז.

שכחה את מספרם הרב של בעלי הרקע המשפטי, החשבונאי והעסקי בקונגרס? דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס (צילום: CNN)

הדמוקרטים העניקו לשר האוצר סטיב מנוצ'ין עד -12 באפריל למסור לידיהם את דו"חות המס של הנשיא לחמש השנים האחרונות (עד 2013). כשסירב לציית, הם האריכו את הדדליין ל-23 באפריל. המחוקקים יכולים להוציא זימון אם משרד האוצר לא יציית. הנשיא צפוי להילחם נגד ה"גזירה" (יוזכר כי מועמדי שתי המפלגות לנשיאות ב-44 השנים האחרונות חשפו את דו"חות המס שלהם לציבור - למעט הנשיא הנוכחי).

"הניחוש שלי הוא שרובם לא מכינים את דו"חות המס שלהם לבדם, ואני בוודאי לא סומכת עליהם לבדוק את עשרות שנות ההצלחה של הנשיא ולקבוע מזה משהו", אמרה סאנדרס, והוסיפה כי ניסיונות הדמוקרטים להשיג את הדו"חות הם "חריגה מגעילה מסמכותם" ונובעים "רק מפוליטיקה מפלגתית". סאנדרס הודתה כי היא טרם הגישה את דו"חות המס שלה עצמה, אולם אמרה כי היא מתכוונת לעשות זאת עד התאריך האחרון - היום (שני), ה-15 באפריל.

כן ביקורת, לא ביקורת - אין מניעה חוקית לשחרר. הלאה (אילוסטרציה: Shutterstock.com)

במשך קרוב לארבע השנים האחרונות עומד הנשיא על כך שלא יחשוף את דו"חות המס שלו משום שהוא נמצא תחת ביקורת של מס ההכנסה (IRS). שירות ההכנסה הפנימי (שמו הרשמי של מוסד מס ההכנסה) מסרב בעקביות לאשר את הטענה הזו.,

בשבוע שעבר, עם זאת, הופיע נציב השירות צ'ארלס רטיג בפני ועדת ההקצאות של בית הנבחרים ואישר מפורשות כי אין כל חוק האוסר על הנשיא למסור את דו"חותיו - בין אם הוא "תחת ביקורת" או לאו - לדמוקרטים המבקשים לדעת האם עסקיו המסועפים של הנשיא מהווים ניגוד עניינים כלשהו עם תפקידו הציבורי.

YOU MIGHT ALSO LIKE