למרות מאבקי הממשל נגדה: הצפה בבקשות לוויזת H-1B מתחילת השנה
חרף עלייה של 6% בכמות הבקשות, הממשל הפדרלי ממשיך לאשר פחות ולהקשות על התהליך כולו. השנה חל שינוי בשיטת הגרלת הוויזות, ובעלי תארים מתקדים ממוסדות אמריקאים קיבלו עדיפות. בפעם ה-7 ברציפות, בשבוע הראשון להרשמה נשלחו יותר בקשות מאשר כמות הוויזות שיונפקו בשנה הקרובה

בניגוד לירידה החדה שנרשמה בשנה שעברה, השנה נרשם זינוק במספר הבקשות שהוגשו להנפקת ויזת עבודה מסוג H-1B. על פי הרשויות הפדרליות, 201,111 בקשות מסוג זה התקבלו, עלייה של 6% משנה שעברה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

אשרת העבודה H-1B מעוררת לא מעט מחלוקת בקרב האמריקאים, שכן מטרתה לספק לארה"ב עובדים זרים בעלי "מיומנות נחוצה". הבקשות נשלחות ע"י מעסיקים, שחלקם טוענים שהממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ האריך את תהליך אישור הבקשה במטרה להניא אותם מהתהליך כולו.

אך הנתונים שפורסמו ע"י המשרד לשירותי הגירה (United States Citizenship and Immigration Services) מוכיחים אחרת, כך טון רון הירה, מרצה באוניברסיטת הווארד (וושינגטון די. סי.) אשר חוקר את תוכנית H-1B: "הנתונים פשוט הפריכו את הטענה שהמעסיקים נרתעו", הוא אמר והזכיר שרבים אכן ניבו ירידה בנתון, בייחוד לאחר בשנת 2017 נרשמה ירידה של 5% בכמות הבקשות שהוגשו. 

מטה חברת גוגל. האם חברות הענק מנצלות את החוק? (צילום: Shutterstock)

כאמור, אשרת העבודה הפכה לנקודת מחלוקת גדולה בכל הקשור לנושא ההגירה. מצד אחד, חברות רבות בעמק הסיליקון נשענות על האשרות הללו כדי למשוך אליהן את העובדים המוכשרים ביותר, כולל ישראלים רבים. מאידך, יש לא מעט דיווחים שהחברות מנצלות את הוויזות כדי להביא עובדים זרים, שלרוב מקבלים שכר נמוך ממקביליהם האמריקאים. מאז שהנשיא טראמפ החל את כהונתו, רשויות ההגירה מסרבות ליותר בקשות ודורשות יותר הוכחות של לגיטימיות מהמעסיקים.

מתוך 201,011 הבקשות שהוגשו, 85 אלף אשרות יונפקו, לרבות 20 אלף לבעלי תואר שני (או דוקטורט) מאוניברסיטה אמריקאיות. 20 אלף בקשות אלה הן התוצאה של שינוי בשיטת ההגרלה, שינוי שחל כעת לראשונה. בקרוב יישלחו הודעות אישור או סירוב לחברות שהגישו את הבקשות, ועובדים שיקבלו את האשרה יוכלו לעבוד החל מה-1 באוקטובר.

זוהי השנה השביעית ברציפות שבה כמות הבקשות להנפקת ויזת H-1B עולה על המכסה השנתי (כ-85 אלף), בשבוע הראשון שבו ניתן להגיש אותן. 

YOU MIGHT ALSO LIKE