לא מפסיקה להסתבך: חברת הקונגרס אילהן עומאר עם התבטאות אומללה נוספת
זעם רב משני צידי המתרס הפוליטי בעקבות דבריה של חברת הקונגרס המוסלמית אשר פורשו כאילו הגדירה את מותם של אלפים בידי מחבלים כ'דברים מסוימים'". בניו יורק פוסט הזכירו לה, בעזרת תמונה מהפיגוע הקשה, שאלפים נרצחו באכזריות. לעת עתה, איש ממנהיגי המפלגה הדמוקרטית לא יוצאים להגנתה

חברת הקונגרס הדמוקרטית, אילהן עומאר, ממשיכה להסתבך ולחטוף ביקורות נוקבות מפוליטיקאים משני צדדי הקשת הפוליטית ונראה שאין בכוונתה לעצור. השבוע היא האשימה עמית רפובליקני ומנחה ב"פוקס ניוז" בהסתה לאחר שהיא עצמה הואשמה בהפחתת המשמעות של פיגועי 9/11.

חברת הקונגרס אילהן עומאר ושער ה"ניו יורק פוסט" (צילום: רויטרס / ניו יורק פוסט)

כזכור, חברת הקונגרס שהואשמה באנטישמיות הגיעה בחודש שעבר לכנס של CAIR, המועצה ליחסי איסלאם בארצות הברית, שנערך בוואלי לוס אנג'לס. שם היא אמרה ש"הארגון הוקם לאחר 9/11 כי הם הבינו שאנשים מסוימים עשו דברים מסוימים, ושכולנו בסכנה לאבד את החירות שלנו". חשוב לציין שחברת הקונגרס טעתה, שכן הארגןם הוקם בשנת 1994. בהמשך טענו דובריה שהיא התבלבלה והתכוונה להגיד שגודל הארגון הוכפל לאחר 9/11.

ביום חמישי פורסם בשער ה"ניו יורק פוסט", כתב עת רכילותי בבעלותו של רופרט מרדוק השמרן, תמונה של מגדלי התאומים בעל פגיעת המטוס השני, ביחד עם הכיתוב: "הנה ה'מסוים' שלך: 2,977 בני אדם שנהרגו ע"י הטרור".

מי שפרסם את דבריה של חברת הקונגרס הוא מוחמד טווידי, שצייץ קטע וידאו באורך של 19 שניות ובו האמירה האומללה. "עומאר מזכירה את 9/11 ולא מתייחסת אל זה כאל אירוע טרור על אדמת ארצות הברית", הוא כתב במקביל להעלאת הסרטון. חבר הקונגרס דן קרנשו, רפובליקני מטקסס, הגיב לכך וצייץ: "לא יאומן. חברת הקונגרס הראשונה שאי פעם הגדירה את מותם של אלפים בידי מחבלים כ'דברים מסוימים'".

רונה מקדניאל, יו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית, כינתה את חברת הקונגרס כ"אנטי-אמריקאית", וביום רביעי האחרון אמר אחד המנחים בתוכנית "פוקס אנד פרנדס", בריאן קילמיד, "מעניין אותי לדעת אם היא חושבת שהיא אמריקאית". בהמשך הוא הבהיר את דבריו ואמר: "לא התכוונתי לשאול אם היא אמריקאית, אלא כיצד אמריקאית וחברת קונגרס יכולה לזלזל ככה בפיגועי 9/11".

כעת מנסה חברת הקונגרס לגרום למנהיגי שתי המפלגות בקונגרס לגנות את דבריהם של קילמיד וקרנשו: "מדובר בהסתה חמורה, כל הזמן מאיימים על חיי. לא צריך לפקפק באהבה ובמחויבות שלי למדינה, כולנו אמריקאים!", היא כתבה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE