חשיפה : עובדי אמזון מאזינים לחיפושים הקוליים של מכשירי "אקו"
על פי האתר "בלומברג", עובדי אמזון ברחבי העולם מאזינים לתוך ההקלטות ממכשירי ה"אקו" ויתר ההקלטות שעוברות ב"אלקסה", בניגוד גמור לטענת החברה. "לפעמים זו סתם מישהי ששרה בקול נוראי, ולפעמים זה דברים קשים כמו תקיפה מינית", הודו עובדים לשעבר במחלקת ההאזנות. תגובת אמזון: "לעובדי החברה אין גישה למידע הפרטי של המשתמש"

עשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם עושים שימוש ברמקולים חכמים כמו "אקו" או "גוגל הום" כדי לשחק משחקים, לנגן מוסיקה או להפעיל את הבית. במקביל, מיליונים מסרבים בכל תוקף להכניס את המכשירים הללו לבתיהם בטענה שניתן לנצל את המיקרופון ולהאזין לתוכן השיחות הפרטיות. כעת מתברר שטענה זו לא רחוקה מהמציאות.

מכשיר "אקו" של אמזון (צילום: Shutterstock)

באתר הכלכלי "בלומברג" דווח כי אמזון העסיקה אלפי עובדים ברחבי העולם שכל מטרתם היא להאזין לפקודות הקוליות שמופנות כלפי "אלסקה", העוזרת הדיגיטלית של החברה. צוות העובדים מתמלל את התוכן המילולי, ואז משווה אותו לפקודה שניתנה כדי לבחון אם המכשיר סיפק מענה לבקשת הצרכן.

באופן רשמי, אמזון טוענת ש"אלקסה חיה בשירותי הענן וכל הזמן לומדת מעצמה", אך בפועל מסתבר שבכל זאת נדרשת התערבות של בני אדם, גם אם מדובר בהפרה בוטה של פרטיות המשתמש, כך סיפרו לבלומברג 7 עובדים במחלקה לרמקולים חכמים במטה אמזון. 

העובדים שאמורים לתמלל את השיחות פרוסים ברחבי העולם, לרבות בוסטון, קוסטה ריקה, הודו ורומניה. עליהם לחתום על הסכם אי-גילוי (NDA) בטרם יחלו בעבודה, דבר שמונע מהם לדבר על עבודתם באופן פומבי.

"העובדים נאלצים לנתח כאלף קטעי אודיו במשמרת, שאורכה כ-9 שעות", סיפרו שני עובדים לשעבר במשרד בבוקרשט, בירת רומניה. עוד סיפרו השניים כי המחלקה פעלה מתוך מבנה שבו לא הופיע אף שלט של אמזון או כך דבר אחר שעשוי היה להעיד על נוכחות החברה במקום.

משרדי אמזון בבוקרשט בו פועלת המחלקה (צילום: בלומברג)

עובד המחלקה בבוסטון סיפק דוגמה לצורת העבודה: "אני שומע הקלטה שבה אומרים 'טיילור סוויפט', אז אנחנו מוודאים שאלקסה מבינה שמדובר בזמרת ולא בשילוב של שתי מילים לא קשורות". לעיתים קרובות, התוכן המוקלט מעלה חיוך בקרב העובדים. "לפעמים זו אישה ששרה בקול נוראי ולפעמים זה דברים מצחיקים ששומעים ילדים אומרים", הודו העובדים לאתר בלומברג. 

אך לעיתים רחוקות נשמעים דברים קשים יותר, למשל מה שנשמע כמו תקיפה מינית. שני העובדים ממשרד החברה ברומניה סיפרו שפנו להנהלה לגבי הסוגייה ונענו ש"אמזון לא מתערבת בדברים כאלה".

אמזון הגיבה לדיווח של בלומברג וכתבה: "פרטיות הלקוחות שלנו נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו עוברים על אחוז קטנטן מסך ההקלטות כדי לשפר את חווית המשתמש. לעובדי החברה אין גישה למידע הפרטי של המשתמש", נכתב בהודעה, אך החברה לא הכחישה כלל שעובדיה מאזינים לתוכן ההקלטות.

YOU MIGHT ALSO LIKE