הליכוד צילם ללא אישור בקלפיות ערביות, בש"ס מחלקים קמעות בפתח הקלפי
הבחירות לכנסת ה-21 נפתחו היום ברחבי ישראל כסדרן, ברובו של דבר, עם טענות שגרתיות מצד מפלגות שונות לאי-סדרים מצד יריביהן. שיעור ההצבעה נמוך במעט מאשר בבחירות 2015 נכון לשעה זו

אזרחי ישראל (כולל תושבי החוץ שיכלו ובחרו לטוס לארץ) מצביעים היום בבחירות לכנסת ה-21. על פי שקלול הסקרים האחרונים מסתמן שוויון כמעט מוחלט בין שתי המתמודדות הגדולות - הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו ו"כחול לבן" בהנהגתם של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד. עם זאת, מסתמן בסקרים יתרון קל לגוש מפלגות הימין.

מכינים את הקלפי ודואגים שכל הפתקים יהיו שם - גם כאלה בהם איש כמעט לא ישתמש (צילום: רויטרס)

כהפתעת הבחירות התורנית מסתמנת מפלגת זהות של חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, אשר על פי הסקרים צפויה לגרוף בין שישה לשבעה מושבים בכנסת, באמצעות מצע הכולל תמהיל ייחודי של סוגיות "חופש הפרט" (לגליזציה של קנאביס, ביטול מסים ושירותים ציבוריים רבים) ומדיניות דתית-לאומית מסוכנת לדעת רבים, כולל פלישה מחודשת לרצועת עזה, כיבוש מחדש של ערי הגדה המערבית, החלת ריבונות על הר הבית והעברת הכנסת בסמוך אליו, כהכנה לבניין בית מקדש שלישי - ו"עידוד הגירה" לערביי הארץ.

הבוקר התגלה כי תנועת הליכוד הציבה מצלמות חשאיות במספר רב של קלפיות בישובים ערביים - באופן המנוגד בתכלית לחוק. ראשי הרשימות הערביות, חד"ש-תע"ל ובל"ד-רע"ם, התלוננו בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שפסק כי הדבר אכן פסול. בליכוד טענו כי המצלמות נועדו "למנוע זיופים".

הפתעת הבחירות - שאכטה במהומות הר הבית? משה פייגלין (צילום: ויקיפדיה)

מרצ הגישה תלונה נגד תנועת ש"ס, המחלקת בפתח הקלפיות נרות נשמה וקמעות עם שמו של הרב עובדיה יוסף המנוח אליהם - שוב, בניגוד לחוק האוסר על פעילות תעמולתית בטווח של כמה עשרות מטרים מפתח הקלפי. שיעור ההצבעה נכון לשעה 6 בערב בישראל עמד על 52 אחוז - כשני אחוזים פחות מן השיעור בשעה המקבילה ב-2015, וכשני אחוזים פחות מן השיעור בשעה המקבילה בבחירות 2013.

פרטים נוספים בהמשך.

YOU MIGHT ALSO LIKE