ההורים לא אהבו: ספרו של ג'ון אוליבר זכה להיכנס לרשימת הספרים מעוררי המחלוקת
איגוד הספריות פרסם את 11 הספרים שזכו להתנגדויות ברחבי הארץ, ובהם גם הספר שפרסמה הפקת התכנית של אוליבר על ארנב הומוסקסואל. למרות זאת, בתו של פנס רכשה את הספר

לא כולם חשבו שהספר שהוציאה לאור הפקת התכנית “Last Week Tonight", בהנחיית ג'ון אוליבר, משעשע. הספר, "A Day in the Life of Marlon Bundo" שבו מתוארים קורותיו של הארנב של משפחת סגן הנשיא מייק פנס. בספר מתברר כי הארנב הומוסקסואל. כך עולה מדוח שפרסם היום (שני) איגוד הספריות. 

כל ההכנסות מהספר הועברו לתרומה. ג'ון אוליבר (צילום: Shutterstock)

למעשה, הספר הזה היה הספר שקיבל את ההתנגדות הגדולה ביותר להצבתו בספריות הציבוריות בשנה שעברה. הוא נמצא במקום השני ברשימת הספרים מעוררי המחלוקת של איגוד הספריות האמריקני, בשל התוכן הגאה שלו ונקודת המבט הפוליטית.

הספר של אוליבר, שקיבל את הקרדיט של אחת מכותבות התכנית ג'יל טוויס, פורסם כתגובה לספר שפרסמה משפחת פנס, "A Day in the Life of Marlon Bundo" והשקפת העולם השמרנית של בני המשפחה. משפחתו של סגן הנשיא לא הביעה התנגדות לספר, ושרלוט פנס, בתו של סגן הנשיא, אף אמרה כי רכשה את הספר וציינה כי כל ההכנסות שלו מגיעות לארגוני צדקה שמסייעים לחולי איידס ולמניעת אובדנות בקהילת הלהט"ב.

איגוד הספריות הודיע היום כי ספרו של אלכס מילר, "ג'ורג'", שמתאר את קורותיו של ילד טרנסג'נדר הגיע למקום הראשון ברשימת הספרים שזכו להתנגדות. ספרים נוספים שהגיעו למקום מכובד ברשימה הם “The Hate U Give”, רב המכר של אנג'י תומאס על ילדה שחברה נורתה על ידי המשטרה.

ם סדרת הספרים “Captain Underpants” של דב פילקי, המתאר את קורותיהם של של זוג חד-מיני ספג ביקורת על "עידוד התנהגות הרסנית".
הדוח שפרסם איגוד הספריות כולל גם את ספרה של ראינה טלגמאייר "דרמה", הספר "13 סיבות" של ג'י אשר, “The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian” של שרמן אלכסיס ועוד.

לא הביע התנגדות לפרסום הספר. מייק פנס (צילום: Shutterstock)

בכל שנה מפרסם האיגוד את עשרת הספרים שזכו להתנגדות הנרחבת ביותר, אך הפעם הוחלט לפרסם 11 ספרים בשל התחרות הצמודה על המקום העשירי. שני הספרים שהתמודדו על המקום הזה הם “This Day in June” של גייל פיטמן וכריסטינה ליטן ו-“Two Boys Kissing” של דיוויד לוויתן. שני הספרים האלה ספגו ביקורת בשל התוכן הלהט"בי שלהם, ושניהם נשרפו בחודש אוקטובר האחרון באורנג' סיטי, איווה, על ידי מנהל ארגון פרו-משפחה.

דבורה קאלדוול סטון, מנהלת איגוד הספריות למען חופש אינטלקטואלי, אמרה כי מחאות ההורים וגורמים אחרים בנוגע לתוכן גאה משקף התנגדות ל"עבודת הסופרים שמתעלמים מאוכלוסיות שונות".

YOU MIGHT ALSO LIKE