טראמפ בנאום לקהילה היהודית: "הדמוקרטים הכניסו את האנטישמיות למפלגה שלהם"
הנשיא אמר את הדברים בפני חברי הקואליציה היהודית בלאס וגאס. הוא הזכיר כי הם התנגדו בתחילת השנה לחוק הנלחם ב-BDS, ולעג לחברת הקונגרס אילהאן עומר

הנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול (שבת) כי הדמוקרטים אפשרו לאנטישמיות "להכות שורשים במפלגה שלהם ובמדינה שלהם", על רקע תזוזת המפלגה שמאלה. הוא הוסיף כי גם המפלגה היריבה תפקיר את ישראל בזירה הבינלאומית.

יצא בהאשמות חמורות. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

"הם הפכו למפלגת המסים הגבוהים, הגבולות הפתוחים, ההפלות המאוחרות, ציד מכשפות ואשליות - ועכשיו הדמוקרטים אפילו אפשרו לנגע האנטישמיות הנורא להכות שורש במפלגה שלהם ובמדינה שלהם. הם אפשרו את זה", אמר הנשיא בנאום שנשא בפני חברי הקואליציה היהודית בלאס וגאס.

טראמפ הזכיר בדבריו כי בתחילת השנה, חסמו הדמוקרטים את ניסיונות הממשל להילחם בתנועת ה-BDS הקוראת להחרים את ישראל בשל היחס לפלסטינים. הדמוקרטים טענו בזמן הצעת החוק - כאשר הממשל היה בהשבתה חלקית - כי הם מתנגדים לכל חקיקה שהיא, פרט לחקיקה שתביא לסיום ההשבתה.

בינתיים, הדמוקרטים הסתבכו שוב ושוב בהאשמות של אנטישמיות בעקבות התבטאויותיה החוזרות של חברת הקונגרס אילהאן עומר ממינסוטה. כזכור, עומר טענה כי גורמים התומכים בישראל משדלים חברי קונגרס "להצהיר לה נאמנות".

"אני רוצה לדבר על ההשפעה הפוליטית במדינה הזאת שטוענת שזה בסדר שאנשים ישדלו לנאמנות למדינה אחרת", אמרה עומר, "אני רוצה להבין למה זה בסדר שאדבר על ההשפעה של ה-NRA, של תומכי תעשיית הגז והנפט, של חברות התרופות - אבל אסור לי לדבר על תנועת לובי עוצמתית שמשפיעה על מדיניות?"

החקיקה לא התייחסה אליה ישירות. חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהאן עומר (צילום: Shutterstock)

בחודש פברואר יצרה עומר גלים נוספים כאשר טענה שכמה חברי קונגרס מקבלים תשלום מאיפא"ק עבור תמיכתם בישראל. “It’s all about the Benjamins baby,” צייצה חברת הקונגרס. לאחר מכן היא התנצלה על הדברים.

הדברים של עומר הביאו לחקיקה חדשה נגד שנאה, אך אותה חקיקה לא התייחסה ישירות לדברים הקשים שאמרה, והיא גם לא הוזכרה בשמה בנוסח הצעת החוק. בתחילת דבריו אתמול "הודה" טראמפ לעומר ולאחר מכן התנצל בציניות: "אוי אוי, שכחתי, היא לא אוהבת את ישראל.. שכחתי. אני מתנצל, לא.. היא לא אוהבת את ישראל, נכון?"

הנשיא לעג גם למהגרים שמבקשים מקלט בארצות הברית (צילום ארכיון: Shutterstock)

זו לא היתה הפעם היחידה במהלך הנאום שנמשך כשעה במהלכה התבדח טראמפ על נושא רציני מאוד. כשהתייחס למשבר הפליטים הגובר בגבול הדרומי, הוא אמר כי כמה ממבקשי המקלט הם "האנשים הקשוחים ביותר שתראו". לדבריו, מדובר ב"אנשים שצריכים להילחם ב-UFC".

בהמשך חיכה טראמפ מהגר הקורא מתסריט מוכן מראש: "אני מאוד חושש לחיי, אני דואג שיעשו לי משהו אם ישלחו אותי הביתה". מיד לאחר מכן אמר טראמפ לקהל "לא, לא.. הוא יהיה זה שיעשה משהו לאחרים".

YOU MIGHT ALSO LIKE