מהגר שעבד בתור נהג אובר והואשם באונס של נוסעת לא יגורש
מהגר חוקי מאוגנדה שעבד בחברת ההסעות השיתופיות לא יגורש, חרף העובדה ש-ICE הגישה בתחילת השבוע את המסמכים הנדרשים לכך. הוא נעצר בשבוע שעבר והואשם בשני סעיפים של תקיפה מינית בנסיבות מחמירות. אובר בתגובה: "אירוע נורא שאף אחד לא צריך לחוות". החשוד מכחיש את המיוחס לו: "כל הסיפור הוא שקר וכזב"

בשבוע שחלף הדהדה הפרשה הטרגית של סמנתה ג'וספזון אשר עלתה בשוגג למכונית של נהג אשר התחזה לנהג אובר ורצח אותה. בניגוד לאותו אירוע מצער, הפעם נוסעת שעלתה דווקא לנסיעה רשמית בחברת הההסעות השיתופיות, פנתה למשטרה לאחר שטענה כי נאנסה במהלכה, מה שהוביל למעצרו של דאודה מיינג'ה בן ה-37, אזרח אוגנדה ומהגר חוקי בארצות הברית, ובמהלך השבוע האחרון הוא הובא לבית המשפט בבוסטון לאחר שהוגש כנגדו כתב אישום בגין אונס.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

ביום ראשון החליטו אנשי משמר ההגירה ואכיפת המכס (ICE) להנפיק צו מנהלתי ("detainer") כנגד מיינג'ה. מדובר במסמך שרשויות ההגירה משתמשות בו "כאשר מהגר נעצר בגין פשע כלשהו ובמקרים בהם ישנו חשד סביר שהמהגר יגורש בגין העבירה". עם זאת, כיממה לאחר ההנפקה, אנשי ICE מסרו ש"מיינג'ה אינו נופל תחת הקריטריון", ועל כן הוא לא יגורש.

האירוע הקשה התרחש לפני כשבוע כאשר אישה, שפרטיה נותרו חסויים, הזמינה אובר בסביבות השעה 12:30 בלילה שבין שישי לשבת. כשעה לאחר מכן, משטרת מדינת מסצ'וסטס עצרה את מיינג'ה ונגדו הוגש כתב אישום ובו 2 סעיפים של תקיפה מינית בנסיבות מחמירות.

החשוד, דאודה מיינג'ה, בבית המשפט בבוסטון במהלך יום שני (צילום: בוסטון הראלד)

האישה פונתה לבית החולים כדי לעבור מספר בדיקות, ואובר מחקה את חשבון הנהג לאחר האירוע. "מה שדווח במסצ'וסטס הוא נורא ואף אחד לא צריך לחוות את זה. נשתף פעולה עם חקירת המשטרה", נמסר מאובר.

מיינג'ה ממשיך לטעון לחפותו וסיפר לתקשורת המקומית בבוסטון כי "כל הסיפור הוא שקר וכזב. היא קפצה מהמושב האחורי לקדמי, ויצאה מהמכונית כשעצרתי. ראיתי שהיא שכחה את התיק שלה באוטו אז התקשרתי למשרדי אובר כדי לדווח על כך. אחרי כמה דקות קיבלתי שיחה מהמשטרה כי היא אמרה לשוטרים שמישהו ניסה לאנוס אותה", שיחזר מיינגה.

הוא נסע בכוחות עצמו לתחנת המשטרה, מסר את גרסתו ונעצר במקום. הוא נותר בבית המעצר של המחוז לאחר שלא הצליח לגייס את הסכום הנדרש כדי להשתחרר בערבות, כ-100 אלף דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE