280 עובדים לא-חוקיים נעצרו לאחר פשיטה על בתי עסק בטקסס
תאגיד המורכב מחמישה בתי עסק בפרבר צפוני של דאלאס שימש כיעד בגל מעצרים שכמוהו לא נראה מאז ימי כהונת הנשיא בוש הבן, במהלכו נכלאו מספר עצום של מהגרים שהועסקו בחברת תקשורת גדולה באזור. אחת העצורות: "הרגע הקשה מכל היה כאשר האוטובוס אליו הועלינו החל בנסיעתו לעבר מתקן הכליאה, אנשים החלו לבכות"

יותר מ-280 עובדים בחברת תקשורת בכירה בעיר אלן (Allen), פרבר צפוני של העיר דאלאס, נעצרו ע"י סוכני משמר ההגירה ואכיפת המכס (ICE) במה שהוגדר כפשיטה הגדולה ביותר על בית עסק מזה עשור.

 

סוכני ICE מגיעים אל משרדי CVE Technology Group באלן (טקסס) כדי לבצע את הפשיטה הגדולה מזה עשור (צילום: ICE)

 

הפשיטה התבצעה במהלך יום רביעי האחרון, במשרדי חברת CVE Technology Group, כמו גם על ארבעה בתי עסק הקשורים אל אותו תאגיד.

"החקירה עדיין בעיצומה, אך אנחנו יכולים לספר כי מדובר במבצע הגדול ביותר בעשר השנים האחרונות", מסרה קטרינה ברגר, הסוכנת הבכירה של ICE בדאלאס. היא הוסיפה כי החקירה החלה מוקדם יותר במהלך חודש ינואר, אז התקבל מידע כי החברה מעסיקה ביודעין, שוהים לא חוקיים כאשר חלקם נושאים עימם תעודות זיהוי מזוייפות.

אחת העובדות שנעצרה בפרשה סיפרה שהחלה לעבוד בחברה לפני כחמש שנים, אז הגיעה לארצות הברית. לדבריה, היא שוחררה בתנאי שתופיע לשימוע בבית משפט בחודש הבא. "הרגע הקשה מכל היה כאשר האוטובוס אליו הועלינו, החל בנסיעתו לעבר מתקן הכליאה, תחילה הייתה שתיקה ארוכה ומיד לאחר מכן, אנשים החלו לבכות", היא סיכמה ואמרה כי כעת בכוונתה לעזוב את ארה"ב ולשוב למדינתה.

 

שוטרי ICE עוברים תדרוך אחרון לפני הפשיטה (צילום: ICE)

 

רשויות ההגירה החלו לבצע פשיטות רחבות-היקף כגון זו בתקופת כהונת הנשיא טראמפ, בדומה לפשיטות שהיו שכיחות גם בעת כהונת הנשיא בוש הבן (2001 ל-2009). לעומתם, הנשיא לשעבר אובמה הורה לרשויות ההגירה שלא לבצע מבצעים מסוג זה. לדברי בכירים בממשל טראמפ, הפשיטות מתנהלות כדי לתפוס עובדים ומעסיקים כאחד, אך נתונים רשמיים שפורסמו ע"י ICE מראים שדווקא העובדים הם היעד המרכזי של סוכני ההגירה.

 

 

במהלך שנת המס 2018 (שהסתיימה בסוף ספטמבר), 113 הואשמו בפשעים לאחר שנתפסו בעת פשיטות, וזאת לעומת 666 עובדים זוטרים. בנוסף, סוכני ICE ביצעו 1,525 מעצרים מנהליים למהגרים לא חוקיים.

 

אחד העצורים בפרשה נלקח למעצר, השבוע בצפון טקסס (צילום: ICE)

 

לגבי מאות העצורים בפשיטה בטקסס, ICE תחל לחקור את כולם במטרה לראות אם מי מהם סובל מבעיות רפואיות. לאחר החקירות יוחלט כיצד לנהוג עם כל אחד כאשר חלק יישארו במעצר ויועמדו לדין לקראת גירוש וחלק יזכו ל"שיקול הומניטרי" וישוחררו ממעצר. "ישנם הרבה מקרים בהם מהגרים לא חוקיים ישתמשו בתעודות מזהות של אנשים בעלי אישור עבודה או שהייה בארה"ב. זה יכול להסב נזק עצום לבעל התעודה האמיתי", נכתב בהודעה שפורסם ע"י ICE לאחר הפשיטה.

הסוכנת ברגר התייחסה להשלכות של העסקת עובדים לא-חוקיים: "בתי עסק אשר מעסיקים ביודעין מהגרים שאינם מחזיקים באישורי עבודה יוצרים לעצמם יתרון עסקי על מתחריהם. הם לוקחים משרות מאזרחי ארצות הברית ומתושבים חוקיים, והם יוצרים אווירה שגורמת לניצול של כוח העבודה הזה", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE