בתום הליך ארוך של שני עשורים: "אל קומפדרה" הולך לכלא
 18 שנות מאסר בגין הלבנת כספי סמים נגזרו על חואן גלבן בתום חקירה שהחלה בשנות ה-90 ע"י רשויות החוק בלוס אנג'לס, אך רק השבוע הוא הוכנס לביהמ"ש כדי לשמוע את גזר דינו. במעמד בית המשפט הוא הפתיע וביקש להתנצל בפני העם האמריקאי

כשנה לאחר שהוסגר ממקסיקו לארה"ב, השבוע הוטל עונש מאסר של 18 שנים על חואן חוסה אלברז טוסטדה גלבן, הידוע גם בתור "אל קומפדרה" ("el compadre"), בכיר בקרטל הסמים חוארז לאחר שבינואר האחרון הוא הודה שעמד מאחורי הלבנת הרווח שהגיע ממכירת סמים מסוג קוקאין בארה"ב.

"אל קומפדרה" על רקע תמונת משלוח סמים ממרכז אמריקה שנתפס בלב ים (צילום: AP)

כתב אישום הוגש כנגד אל קומפדרה כבר בשנת 1998 ע"י הרשויות במקסיקו, אך הוא נעצר רק כעבור כ-7 שנים. כאמור, בשנה שעברה הוא הועבר לרשויות בארה"ב במסגרת הסכמי ההסגרה הקיימים בין שתי המדינות. כתב האישום הוגש בתום חקירה ממושכת, שהחלה ע"י רשויות החוק האמריקאיות בלוס אנג'לס בשנת 1995. בזמנו, הפרשה הוגדרה כ"חקירת הלבנת ההון הקשורה לסמים הגדולה בהיסטוריה של ארצות הברית".

על פי כתב האישום, הוא הלבין כ-40 מיליון דולר, רווח ממכירת הסמים שהבריח לארצות הברית. הכסף הועבר למספר חשבונות בנק השייכים לאמאדו קאריו פואנטס, ראש קרטל הסמים חוארז עד מותו בשנת 1997. אל קומפדרה הודה במיוחס לו לפני כחודשיים וחתם על הסדר טיעון כדי להקל בעונשו. על פי הסדר הטיעון, הוא הודה "שהיה אחראי לאיסוף והלבנה של כספי הרווח מכל מפיצי הסמים של הקרטל בארצות הברית".

דקות ספורות לפני מתן גזר הדין, אל קומפדרה הפתיע כאשר ביקש לדבר והביע צער על "הנזק שגרמתי, ביודעין ובלא יודעין, לאזרחי המדינה", לדברו.

YOU MIGHT ALSO LIKE