משפחה עשתה צ'ק אין לדירת Airbnb וגילתה מצלמה שהוחבאה בגלאי עשן
אנדרו ברקר, אב המשפחה מניו זילנד, הוא במקרה טכנאי מחשבים במקצועו. כהרגלו, עם הכניסה לדירה הוא בדק את כלל המכשירים הנמצאים על רשת האינטרנט הביתית. לתדהמתו מצא רמז למצלמה, ובהמשך גם הצליח למצוא את ה"שידור הישיר". אם המשפחה: "ב-Airbnb לא הבינו את חומרת העניין, חשוב שמדובר בביטול הזמנה"

אנדרו ונילי ברקר, תושבי אוקלנד (ניו זילנד), נמצאים בימים אלה בעיצומו של טיול מסביב לעולם עם ארבעת ילדיהם, ובחודש הקודם הם הגיעו לעיר קורק שבאירלנד, שם ביקשו להתארח בדירה שמצאו באמצעות האתר Airbnb. 

המצלמה הוסתרה בגלאי עשן (צילום: מש' ברקר)

עם ההגעה לדירה, חברי המשפחה פרקו את המזוודות שלהם והתמקמו בחדרים כאשר אב המשפחה, אנדרו, טכנאי מחשבים במקצועו, החליט לסרוק את רשת ה-WiFi של הבית. במהלך הסריקה הוא מצא כתובת MAC של מצלמה, ובהמשך גם הצליח להתחבר לשידור של המצלמה. וכך גילתה המשפחה שמצלמה הוחבאה בתוך גלאי עשן.

"היינו בהלם, ממש הרגשה נוראית", סיפרה אם המשפחה, נילי, שמיד חייגה אל מוקד השירות של Airbnb כדי לדווח על המקרה. "הם לא נתנו לי שום עצה בטלפון. הבחורה שענתה רק אמרה שאם נבטל את השהות 14 יום לפני תאריך הכניסה, לא נקבל בחזרה את כספינו", היא אמרה.

אנדרו החליט להתקשר אל בעל הדירה, ולטענתו הוא ניתק את השיחה כאשר שמע את ההאשמה החמורה בנוגע למצלמה. בהמשך הוא חזר אל אנדרו וטען שהמצלמה בסלון היא היחידה בבית. "זה לא בדיוק הרגיע אותנו", סיפרה נילי.

ההורים לא הרגישו בנוח עם הדירה והחליטו ללון במלון סמוך באותו לילה. למחרת היום הם שוב פנו אל Airbnb: "[החברה] לא ממש הצליחה להבין את חומרת העניין, נציגי השירות שדיברנו איתם התייחסו אל זה כאל ביטול הזמנה", אמרה נילי. בסופו של דבר, נציגי החברה התרצו והסכימו לפתוח בחקירה ולהשעות את הדירה עד להודעה חדשה.

אב המשפחה הוא טכנאי מחשבים, וסריקה של רשת האינטרנט חשפה את המצלמה הנסתרת (צילום: מש' ברקר)

על פי נילי, מאז אותה שיחה, Airbnb לא יצרה קשר עם המשפחה. לאחר שבועיים של דממה, נילי החליטה לקחת יוזמה ולפנות שוב אל החברה, שם נאמר לה שהוחלט לזכות את בעל הדירה ושהוא כבר אינו מושעה. לדבריה, בהמשך הדירה הוסרה מהאתר, אך רק אחרי שפרסמה פוסט בפייסבוק ובו סיפרה על הפרשה.

Airbnb הגיבה ומסרה: "הפרטיות של קהילתנו נמצאת בראש סדר העדיפות שלנו. לפי המדיניות שלנו, אין לצלם או להקליט אורחים בשום פנים ואופן, דבר שהוביל להרחקת בעל הדירה מהפלטפורמה. הטיפול הראשוני של המקרה לא עמד בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו, והתנצלנו בפני המשפחה והחזרנו את כספם", כלשון ההודעה.

משפחת ברקר עדיין מטיילת בימים אלה, והם ממשיכים ללון בדירות Airbnb ברחבי מזרח אירופה: "אנחנו נזהרים יותר", הודתה נילי והמשיכה, "אנשים צריכים להבין ששוק הדיור הזמני לא נמצא בפיקוח טוב וצריך להיערך לכך בהתאם".

YOU MIGHT ALSO LIKE