מועצת העיר של ווסט הוליווד אישרה להקרין סרט אנטי-ישראלי
חרף התנגדותם של ראש העיר וסגניתו, שלושת חברי המועצה הצביעו בעד ההקרנה בעוד כשבועיים. לאורן מייסטר, שתמכה בהקרנה: "מאוכזבת, כועסת ואפילו מובכת מחוסר הסובלנות". הסרט, "1948", הופק ע"י חוקר תקשורת שטוען שערך "10 שנות מחקר בנושא"

הסכסוך הישראלי-פלסטיני הגיע השבוע עד למועצת העיר של ווסט הוליווד (WeHo), שהצביעה בעד הקרנת סרט אנטי-ישראלי, "1948" כחלק מ"שבוע זכויות האדם" שיערך בעוד כשבועיים.

הפגישה המכרעת של מועצת העיר בווסט הוליווד (צילום: ארגון StandWithUs)

על פי הדיווחים, ראש העיר ג'ון ד'אמיקו וסגניתו, לינדסי הורבאת', הביעו התנגדות נחרצת להקרנת הסרט, אולם שלושת חברי המועצה הנוספים הצביעו בעד ההקרנה, שתצא אל הפועל ביום שלישי, ה-16 באפריל. לאורן מייסטר, חברה במועצה אשר תמכה בהקרנה, טענה שעשתה זאת מכיוון שאין בסרט הדוקומנטרי "סימנים של אנטישמיות".

"קיבלתי הרבה מכתבים שמתחילים ב'אני מאוכזב' או 'אני כועס'. ובכן, אני מרגישה בדיוק את אותו הדבר. אני מאוכזבת וכועסת, ואפילו מובכת שאנחנו רואים חוסר סובלנות בווסט הוליווד. אני מתביישת שאנחנו שוקלים להרחיק את עצמנו מנושא מעורר מחלוקת בגלל שהוא לא נעים לנו", אמרה מייסטר. ראש העיר ד'אמיקו ביקש לקבל משוב נוסף מקהילת עירו לפני שתתקבל החלטה סופית בעניין. "מדוע עלינו לבזבז משאבים על זה כשהסרט מוקרן כבר במוסדות לימוד באזור?", שאלה מייסטר בתגובה לטענה זו.

"אני בהלם, זה סתם תעמולה": רבה דניס אגר (צילום: פורוורד)

אחלאם מוהאטסב, אחד ממפיקי הסרט וחוקר תקשורת באוניברסיטת Cal State San Bernardino, נכח בפגישה של מועצת העיר וטען במהלכה כי "הסרט נוצר בתום 10 שנות מחקר". לעומתו, רבים בקהילה בעיר טוענים שלא נכון להקרין סרט שעלול לפגוע ברגשות היהודים שחייה בה. לבסוף התפשרו הצדדים ונקבע שסרט פרו-ישראלי יוקרן במועד שטרם נקבע.

רבה דניס אגר מבית הכנסת "קול עמי" בעיר הגיבה לכוונה להקרין את הסרט ואמרה שהיא "בהלם": "הסרט המדובר, '1948' שמו, הוא לא אובייקטיבי. זה סתם תעמולה", היא אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE