דוח: יותר מ-50 אלף גשרים בארצות הברית במצב תשתיות ירוד
תושבי ארצות הברית עוברים 178 מיליון פעם ביום על גשרים במצב ירוד. "הגיע הזמן שממשל טראמפ והקונגרס יפסיקו לדבר ויתחילו לטפל בבעיות הלאומיות שלנו"

הדוח השנתי של איגוד בנאי הכבישים והדרכים פורסם לאחרונה, והוא מציג תמונה מפחידה בנוגע לתשתיות הכבישים ברחבי ארצות הברית. הדוח מתבסס על נתוני משרד התחבורה.

אחד הגשרים שנטען לגביהם שהוא במצב ירוד. גשר ברוקלין בניו יורק (צילום: Shutterstock)

במהלך המירוץ לנשיאות בשנת 2016, המצב הירוד של התשתיות ברחבי המדינה היה בין הנקודות היחידות עליהם הסכימו גם דונלד טראמפ וגם היריבים הדמוקרטים שלו. יותר משנתיים עברו מאז, אך נראה שלא הרבה השתנה מבחינת מצב התשתיות.

על פי הדוח, קרוב לחמישים אלף גשרים - מתוך יותר מ-616 אלף גשרים במדינה - נמצאים "במצב ירוד". המרחק של כל הגשרים האלה יחד עומד על 1,100 מייל - כמרחק הנסיעה משיקגו ליוסטון. כך על פי הדוח. האיגוד הוסיף כי קצב חידוש הגשרים נמצא בשפל של חמש שנים, ואם הטיפול בהם יימשך כך - יעברו 80 שנה עד שכל הגשרים יתוקנו או יוחלפו. בשנה שעברה עמד הנתון הזה על 37 שנים סך הכל.

"הדוח הזה מבהיר שהגיע הזמן שממשל טראמפ והקונגרס יפסיקו לדבר ויתחילו לפתור את הבעיות הלאומיות", אמר נשיא איגוד בנאי הכבישים והדרכים, דייב באואר. למרות שברור שלאיגוד יש אינטרס בשיפור התשתיות, הרי שהמספרים עצמם לא משאירים מקום לספק.

בין הנתונים שחושף הדוח עולה כי נהגים חולפים על פני מבנים במצב ירוד 178 מיליון פעמים ביום, כולל גשרים מוכרים ועמוסים כגון גשר ברוקלין, וגשר סן מתיאו במפרץ סן פרנסיסקו. הגיל הממוצע של הגשרים שנמצאים במצב תחזוקה ירוד עומד על 62 שנים, וממוצע גילאי שאר הגשרים עומד על 40 שנים.

גשר סן מתיאו במפרץ סן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)

235 אלף מהגשרים, או 38 אחוזים מהם, זקוקים לתיקון, להחלפה או לעבודת תשתית יסודית. עלות השיפוץ המוערכת עומדת על 171 מיליארד דולר. למעשה, אחד מכל שלושה מחלפים במדינה זקוק לתיקונים, ויותר מ-1,700 מהם מוגדרים כבעייתיים מבחינת תשתיות. זה לא אומר שהם עומדים לקרוס, אך הם קיבלו ציון של ארבע נקודות בסולם בטיחות מ-0 עד 9 בלפחות אלמנט יסודי אחד מתוך ארבעה.

"רשת הגשרים של אמריקה ישנה, לא מתוקצבת וזקוקה לשיפורים דחופים", אמרה אליסון פרמו בלאק, הכלכלנית הראשית של איגוד הבנאים, שערכה את הדוח. "המדינה והרשויות המקומיות פשוט לא הקצו לנושא הזה את המשאבים הראויים".

ממשל טראמפ הציע להקצות טריליון דולר לעבודות תשתיות, מתוכם רק 200 מיליארד בהשקעה פדרלית לטווח של עשר שנים. שאר התקציב אמור להגיע מהמדינות, מהרשויות המקומיות וממקורות פרטיים.במילים אחרות, יכול להיות שהתקציב הזה יספיק לתיקון הגשרים, אך רק במידה והממשל יוותר על תיקון מסילות הרכבת והכבישים האחרים.
הבית הלבן וחברי הקונגרס נמצאים בדיונים על הצעת חוק התשתיות, מתוך תקווה שהצעת חוק חדשה תוגש בחודש הבא.

YOU MIGHT ALSO LIKE