שש מדינות נגד ממשל טראמפ: פוגע בבריאות ילדינו
המדינות, בהובלת ניו יורק וקליפורניה, טוענות כי הנמכת הסטנדרטים הבריאותיים של הארוחות בבתי הספר עומדת בניגוד למדע, לחוות דעת המומחים ולחוק. לטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק: "משל טראמפ ערער הטבות בריאות משמעותיות עבור הילדים שלנו"

שש מדינות בארצות הברית תובעות את הממשל הפדרלי בטענה שהוריד את הסטנדרטים הנדרשים מארוחות הבוקר והצהרים המוגשות לילדים בבתי הספר ובכך פגע בבריאותם. לתביעה הצטרף גם מחוז קולומביה, בו שוכנת וושינגטון הבירה.

יותר מדי מלח, מעט מדי דגנים מלאים. ארוחת בית ספר (צילום: Shutterstock)

שש המדינות, בראשן ניו יורק וקליפורניה – שתי המדינות שמאתגרות את הממשל הפדרלי ללא הרף בשנתיים האחרונות – הגישו היום (רביעי) את התביעה לבית המשפט הפדרלי במחוז הדרומי של ניו יורק, אחד המחוזות התקיפים ביותר נגד ממשלו של דונלד טראמפ. התביעה הוגשה נגד משרד החקלאות ומזכיר החקלאות סוני פרדו באופן אישי וחתומות עליה גם אילינוי, ניו מקסיקו, ורמונט ומינסוטה.

בתביעתן טוענות המדינות כי ב-2018 הוריד הממשל את רף איכות המזון המוגש בבתי הספר, בעיקר בנוגע לתצרוכת המלח והדגנים המלאים בו. הסטנדרט הבריאותי החדש נקבע ב-2012, בין היתר בזכות התעקשותה של הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה שהקדישה את שנותיה בבית הלבן למאבק בהשמנת ילדים ולמען בריאותם. המדינות התובעות טוענות גם כי לא זו בלבד שאיכות המזון נפגמה, אלא שההחלטה על הנמכת הסטנדרט בנוגע לרמת נתרן במזון ותכולת הדגנים המלאים בו התקבלה ללא שימוע ציבורי ראוי ובניגוד להמלצות התזונתיות שהתקבלו בקונגרס.

על פי התביעה, ב-2018 נצרכו כחמשה מיליארד ארוחות צהריים יותר מ-14 מיליון ארוחות בוקר על ידי כשלושים מיליון ילדים ברחבי ארצות הברית. תכניות ההזנה חשובות במיוחד עבור ילדים מרקע כלכלי קשה: בשנה שעברה, כמעט 755 מארוחות הצהרים ו-855 מארוחות הבוקר סופקו חינם או תמורת תשלום מופחת.

מיליון ילדים בניו יורק תלויים בארוחות בתי הספר. התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס (צילום: Shutterstock)

לטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק שהתחייבה במהלך מסע הבחירות שלה לתבוע אחריותיות מממשל טראמפ, מסרה עם הגשת התביעה: "יותר ממיליון ילדים בניו יורק, במיוחד אלו בקהילות בעלות הכנסה נמוכה וקהילות של שחורים והיספנים, תלויים בארוחות שמוגשות מדי יום בבתי הספר שלהם כדי להיות בריאים, מוזנים היטב ומוכנים ללמידה. ממשל טראמפ ערער הטבות בריאות משמעותיות עבור הילדים שלנו – הרף למלח ודגנים מלאים בארוחות בתי הספר – תוך התעלמות מכוונת מהמדע, חוות דעות מומחים והחוק". התביעה מבקשת מבית המשפט לעצור את מהלך הממשל לשינוי הסטנדרטים.

YOU MIGHT ALSO LIKE