לוס אנג'לס: 10 בני אדם נרצחו ב-26 אירועי ירי שהתרחשו השבוע
העיר מתמודדת עם גל אלימות סוחף, ולא ברור אם הוא הולך להירגע. האסל אמור היה להיפגש עם נציגי משטרה כדי לדון באלימות הכנופיות הפוקדת את העיר

הרצח של ניפסי האסל ביום ראשון עורר גל של אבל כבד בכל המדינה, ומפקד משטרת לוס אנג'לס הדגיש כי מדובר באירוע אחד מתוך גל אלימות שסוחף את העיר: במהלך השבוע האחרון 26 בני אדם נורו ועשרה נהרגו. "אלה 36 משפחות שנותרו לאסוף את השברים", אמר מפקד המשטרה מישל מור.

המשטרה תפעל יחד עם הקהילה כדי להחזיר את השקט (צילום: Shutterstock)

מותו של האסל בא באותו שבוע שבו האחים גייסון מונטז, 24, וג'סטין מונטז, 25, נורו בכמה כלי נשק בזמן שעמדו על המדרכה. כך אמר איש המשטרה מייק לופז. שני האחים נרצחו באותו יום שבו נרצח גבר בן 38 ביריות כשהיה בדרכו לביתו.

האירועים האלה באו לאחר מותה של אישה בשנות השלושים לחייה בבית בשכונת ליימרט פארק. מור אמר השבוע כי מעשי הירי הם חלק מ"עלייה מדאיגה באלימות". הוא הוסיף כי המשטרה "תפעל בנחישות יחד עם הקהילה כדי להילחם באובדן החיים הזה".

אתמול הגיעו מאות בני אדם לחנות בדרום לוס אנג'לס בה נרצח הראפר ניפסי האסל כדי לערוך טקס זכרון קצר, אך בסיומו החלה מהומה שהובילה לפציעתם של מספר משתתפים. בתחילה דווח על אירוע ירי אפשרי, אך המשטרה שללה את התרחיש. "הדיווחים על ירי בזירה לא אומתו", צייצה ה-LAPD בסביבות השעה 9:00 בלילה (שעון מקומי). כעבור כמה דקות, המשטרה אישרה שלא מדובר באירוע ירי.

עשרים דקות אחר כך דיווחה המשטרה כי "ישנם פצועים כתוצאה מהכאוס, אבל השבנו את הסדר לאזור". ג'וש רובינשטיין, דובר משטרת לוס אנג'לס, הוסיף שפצוע אחד נדקר ופונה לבית החולים, ומספר פצועים נוספים נמחצו במהלך המהומה. עדיין לא ברור מה הוביל לשרשרת האירועים, אך המשטרה פיזרה את הנוכחים לביתם. טרם התברר מצבם של הפצועים.

ארמידאס אשדום, המוכר כניפסי האסל (צילום: Shutterstock)

ניפסי האסל אמור היה להיפגש ביום שני עם מפקד המשטרה מור ועם הניצב סטיב סובורוף כדי לדון בדרכים שבה המשטרה יכולה לסייע בעצירת אלימות הכנופיות ולסייע לצעירים להתרחק מעבריינות.

"סוף שבוע של אירועים אלימים וטראגיים עבר על לוס אנג'לס. זה צריך פשוט להיפסק", צייץ הנציב סובורוף בטוויטר, "רבים מאיתנו חוברים יחד כדי לחקור מה גורם לרציחות שלך ושל אחרים".

הנציב צפוי להשתתף הבוקר במסיבת עיתונאים יחד עם גורמי משטרה אחרים כדי לעדכן בהתפתחויות בחקירת הרצח של האסל ובמאבק של הרשויות באלימות הגואה בעיר.

שבוע אלים בלוס אנג'לס (אילוסטרציה: Shutterstock)

ניפסי האסל, ראפר מועמד לפרס הגראמי בן 33 נורה ביום ראשון למוות מחוץ לחנות הבגדים שלו. מהירי נפצעו עוד שני בני אדם. המשטרה פרסמה את זהות היורה, אך הוא טרם נתפס. על פי הדיווחים, היורה התקרב להאסל ולאחרים ופתח באש. הוא נמלט מהמקום באמצעות רכב שחנה בסמוך, בו נהגה אישה. כל שלושת הפצועים פונו לבית החולים.

האסל, ששמו האמיתי הוא ארמיאס אשדום, היה מוכר כאדם בעל השפעה טובה בשכונות של דרום לוס אנג'לס. הוא היה נוהג להעסיק מחוסר בית ופעם אף תרם זוג נעליים לכל תלמיד בבית ספר סמוך.

"זה כמו אזור מלחמה שם בחוץ", אמר אחד ממקורביו של האסל ללוס אנג'לס טיימס, "והוא ניסה להפוך את המקום הזה לטוב יותר". האסל פרסם מיקסטייפים מוצלחים וזכה להיות מועמד לפרס הגראמי היוקרתי עבור האלבום שהוציא בשנה שעברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE