מטוסים מקורקעים בכל רחבי הארץ בשל תקלת מחשבים
תוכנת מחשב גרמה לקריסת רשתות המחשבים של חברות התעופה. אמריקן איירליינס הודיעה שאינה מסוגלת לנפק מסמכים. טיסות רבות נדחו, ואחרות לא מקבלות אישור המראה

שלוש חברות תעופה אמריקניות הודיעו היום (שני) כי הן נתקלו בנפילה של מערכות המחשבים שלהן, ככל הנראה בשל בעיות בתכנה שמסייעת לחברות לתכנן את איזון משקל המטוס. כך הודיע מנהל התעופה הפדרלי FAA. גרג מרטין, דובר ה-FAA אמר כי התקלה נובעת מתוכנה שאינה שייכת לסוכנות. הוא הוסיף כי מדובר בפגיעה "מינימלית" במונחים של מספר המטוסים. 

מטוסים שהיו בדרכם למסלול ההמראה נאלצים לשוב לאחור (צילום: Shutterstock)

"התוכנה נפלה הבוקר והיא צפויה לעלות מחדש בקרוב מאוד", הוסיף מרטין. חברת התעופה סאות'איסט איירליינס הודיעה כי הבעיה אותרה ותוקנה, וכי המערכת צפויה לפעול בהקדם.

מוקדם יותר הודיעו חברות התעופה דלתא איירליינס וסאות'ווסט ברשתות החברתיות כי הן נתקלות בנפילות מחשבים כלליות. חברת יונייטד איירליינס הוסיפה כי היא לא מסוגלת להפיק מסמכים כתוצאה מקריסת המחשבים.

אמריקן איירליינס הודיעה כי נפילת המערכות משפיע על חברות תעופה אזוריות בכל רחבי המדינה. גם חברת אלסקה אייר הקנדית הודיעה ברשתות החברתיות כי היא נתקלת בבעיות במערכת המחשבים.

גם חברת סאות'ווסט הושפעה מהתקלה, אך הודיעה כי היא תוקנה כבר (צילום: Shutterstock)

בשל תקלות המחשבים האלה, מועדן של טיסות רבות ברחבי הארץ נדחו, "בעיות תוכנת AeroData משפיעות על כמה חברות תעופה. הן פועלות כדי לתקן את הבעיה במהירות האפשרית", צייצה אמריקן איירליינס בטוויטר. סאות'ווסט צייצה כי "אנחנו פועלים כדי לתקן את התקלה". החברה הוסיפה כי טיסות רבות נדחו, וכי מטוסים שכבר היו בדרכם אל מסלול ההמראה נאלצו לשוב לאחור.

בשבוע שעבר, כמה חברות תעופה דיווחו על בעיות בשירות לאחר שסאברה, חברה שמסייעת לחברות התעופה עם הנפקת כרטיסי הטיסה והזמנות, סבלה מבעיות טכניות. 

YOU MIGHT ALSO LIKE