תייר אמריקני ניסה לגנוב פיסה ממסילת הברזל המובילה לאושוויץ
התייר, שזהותו לא פורסמה, נעצר על ידי המשטרה המקומית, וכעת הוא ממתין להמשך ההליך המשפטי נגדו. העונש על ניסיון גניבה כזה יכול להגיע לעשר שנות מאסר

תייר אמריקני שביקר באתר מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין ניסה לגנוב חתיכה מפסי הרכבת המפורסמים שמגיעים למקום, עליהם הגיעו משלוחי האסירים - רובם אל המוות. כך הודיעו אתמול (ראשון) הרשויות בפולין.

פסי הרכבת המובילים למחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו (צילום: Shutterstock)

האיש, גבר כבן 37 הואשם בניסיון גניבה של פריט בעל חשיבות תרבותית. כך אמרה דוברת משטרת העיר הסמוכה אושווינצ'ים מלגורזטה יורקה. העונש לניסיון גניבה כזה יכול להגיע גם לעשר שנות מאסר.

יורקה הוסיפה כי התייר האמריקני הודה באשמה, שוחרר, וכעת הוא ממתין להמשך ההליכים נגדו. זהותו של התייר החשוד לא פורסמה. 

פאוול סוויצקי, דובר של מוזיאון אושוויץ-בירקנאו אמר כי צוות האבטחה של אתר הזיכרון הבחינו באיש מנסה להסיר חתיכת מתכת מפסי הרכבת ההיסטוריים - ודיווחו למשטרה.

לאורך ההיסטוריה נעשו כמה ניסיונות ונדליזם וגניבה מאתר הזיכרון. המקרה המפורסם ביותר התרחש בשנת 2009, אז נגנב שלט הכניסה למחנה, בו נכתב "העבודה משחררת". השלט נמצא חתוך לחלקים ובסופו של דבר תוכן ואוחסן במקום בטוח. בשער המחנה הוצבה רפליקה של השלט.

במהלך שואת יהודי אירופה, יותר ממיליון בני אדם נרצחו במחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו - מחנה ההשמדה הגדול ביותר של גרמניה הנאצית. רוב הנרצחים במחנה היו יהודים, אך במקום נרצחו גם פולנים, בני שבט רומה, שבויי מלחמה סובייטים ואחרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE