תומכי וורן חוששים מנתוני גיוס כספים נמוכים
מנהל הכספים של הסנאטורית ממסצ'וסטס פרש במחאה על החלטתה לוותר על תרומות של תאגידים ועשירים, וטוען שאין אפשרות לנצח כך. בקרוב יתפרסמו נתוני גיוס התרומות הרבעוניים של המועמדים

מייקל פראט, מנהל הכספים של הקמפיין של הסנאטורית אליזבת' וורן למועמדות הדמוקרטית לנשיאות, נמצא בתהליך של עזיבת הקמפיין במחאה על החלטת הסנאטורית לוותר על גיוס כספים מתורמים עשירים במהלך הפריימריז. כך מסר עוזר בקמפיין.

"לכולם מגיע חלק שווה בדמוקרטיה שלנו". אליזבת' וורן (צילום: CNN)

העוזר אמר בשיחת רקע עם רשת CNN כי פראט "עדיין משמש כיועץ אבל מסיים עניינים ועובר החוצה מאז שקיבלנו את ההחלטה שוורן לא תעשה אירועים עתירי-כספים". הידיעה על עזיבתו של בכיר הקמפיין מגיעה עם תום הרבעון הראשון של גיוס הכספים בקמפיין.

בימים הבאים צפויה להתבהר תמונת גיוס הכספים של מאמצי גיוס התרומות של וורן. הצוות שלה עדיין לא פירסם מספרי גיוס מוקדמים, עובדה המתדלקת שמועות כי היא מפגרת מבחינה זו מאחורי מתחריה. היום (ראשון) דווח בניו יורק טיימס כי פראט התפטר לאחר פגישה ביום ולנטיינ'ס (14 בפברואר) שבה "התלהטו הרוחות" ופראט ציין כי "קמפיינים קורסים כשאוזל להם הכסף והתחנן בפניה לא לנתק מקור מזומנים משמעותי".

פראט ציין בפני וורן כי זכייה בתמיכתם של תורמים עשירים ברחבי המדינה מסייעת לבנות רשתות שמיתרגמות לכדי תמיכה פוליטית, ולא רק המחאות", נכתב בטיימס. "אולם מר פראט הפסיד את הוויכוח לשניים מיועציה הקרובים ביותר של וורן, דן גלדון וג'ו רוספארס, שהציגו את הטיעון כי הוויתור על משחק התרומות הגדולות מוועדות הפעולה הפוליטיות התאגידיות יסייע לה להתבדל ממתחריה וישחרר את הלו"ז שלה.

וורן הכריזה בסוף פברואר כי היא תוותר על אירועי התרמה, ארוחות ערב לתורמים, קבלות פנים או שיחות טלפון עם תורמים עשירים. עוזריה של וורן אמרו ל-CNN בזמנו כי הקמפיין לא קיים אפילו אירוע התרמה אחד מאז השקת ועדת הבדיקה לקמפיין הנשיאותי שלה.

שניים שדווקא חזרים במשחק גיוס הכספים, עם שישה מיליון דולר ב-24 השעות הראשונות לאחר ההכרזה. ברני סאנדרס ובטו או'רורק

נוכח הדדליין לפרסום נתוני גיוס הכספים והחשש שהמספרים של וורן ישתרכו מאחורי אלה של מתחריה, עוזר בכיר של הסנאטורית עמד על כך שההחלטה לוותר על אירועי התרמה כבדים וחיזור אחר תורמים עשירים נעשתה במודעות מלאה למעלות ולמורדות של המהלך.

העוזר הצביע על כמות השטח החריגה שוורן הספיקה לכסות עד כה, מעבר לקומץ המדינות עם הפריימריז המוקדמים שכולם מבקרים בהן (איווה, ניו המפשייר, נבדה ודרום קרוליינה) - כולל סבב במדינות הדרום מיסיסיפי, אלבמה וטנסי מוקדם יותר החודש, כמו גם עצרת תמיכה בלונג איילנד סיטי - השכונה שניצלה מג'נטריפיקציה בחסות אמזון ברובע קווינס שבניו יורק. בנוסף למסעות הקמפיין הללו, יש כמובן את הצעות המדיניות שוורן משחררת בקצב ובפירוט העולים בהרבה על אלה של כל מתחריה.

אולם אין ספק שמספרי גיוס תרומות חלשים ברבעון הראשון יהוו מכה עבור הקמפיין של וורן. מה שייתפש כחוסר הצלחה לעורר התלהבות בשלב ההתחלתי של המירוץ לבית הלבן ב-2020 יעורר שאלות בנוגע ליכולתה להיבחר, ומספר חלש יעמוד בסתירה בולטת להצלחתם בתחום של הסנאטור ברני סאנדרס וחבר בית הנבחרים לשעבר בטו או'רורק.

בראיון שנתנה לאחרונה לרשת CNN בנוגע לאסטרטגיה שבחרה, לגייס כספים בתרומות קטנות "מהשטח", אמרה וורן: "את יודעת, בחיים יש כאלה שיש להם יותר כסף, ויש כאלה שיש להם פחות כסף, אבל לכולם צריך להיות חלק שווה בדמוקרטיה שלנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE